Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 23:45:45
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 23:45:45
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ TUNCAY ARDIÇ
- E-posta: tuncay.ardic@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : EĞİTİM YÖNETİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2014 - 2019
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Lise 9. sınıflarda iletişimsel dil öğretiminin sınıf içi uygulamalarda kullanımı üzerine bir durum çalışması
Yüksek Lisans
2023 -
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ/EĞİTİMİN FELSEFİ, SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: ---
Yüksek Lisans
2011 - 2013
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Ortaokullarda görevli öğretmenlerin ruhsal liderliğe ilişkin algıları (Diyarbakır ili örneği)
Lisans
2003 - 2007
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2022 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2011 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Ortaokul 7. sınıf Arapça öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ABDULLAH BENLİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
Dersler
VERİLEN DERSLER
Eğitimde Yeni Yönelimler,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Program Geliştirme Uygulaması,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Felsefesi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ahlak ve Etik,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirmede Güncel Konular,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Antropolojisi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Antropolojisi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ahlak ve Etik,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Türk Eğitim Tarihi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Program Geliştirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Sınıf Yönetimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Türk Eğitim Tarihi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : The Relationship between Secondary School Teachers’ Curriculum Fidelity and National High Stake Tests
Dergi Adı : Athens Journal of Education
Cilt :
ISSN : 2407-9898
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Investigating Teacher Candidates’ Beliefs About Standardized Testing
Dergi Adı : Universal Journal of Educational Research
Cilt : 5
ISSN : 2332-3213
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Öğretmenlik Mesleğinin Yeterlikleri ve Geleceği: Metaforik Bir Analiz
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 12
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : ARCS Motivasyon Modeline Dayalı Öğretim Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Kastamonu Eğitim Dergisi
Cilt :
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Ortaokullarda Görevli Öğretmenlerin Ruhsal Liderliğe İlişkin Algıları
Dergi Adı : Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 1302-7905
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Lisansüstü Öğrencilerin Bilimsel Araştırma Sürecine İlişkin Gözlemledikleri Etik Dışı Davranışlar
Dergi Adı : Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Cilt : 8
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Zorunlu Yer Değişikliği Uygulamasına (Rotasyon) İlişkin İlköğretim Yöneticilerinin Görüşleri
Dergi Adı : Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 1302-7905
Yayın Tarihi : 2012
Bildiri Adı : Ibn Miskawayh: The Moral Side of Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Tarihi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.09.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :18.10.2024
Bildiri Adı : İbn-İ Sahnûn’un Adabu’l-Muallimîn’inde Çocuk Eğitimi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Tarihi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.03.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :14.05.2024
Bildiri Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BOLAT YUSUF İSLAM, ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :16.09.2020
Bildiri Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ MOBİL İHMALKARLIK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ARDIÇ TUNCAY,BOLAT YUSUF İSLAM,SEZGİN KASIM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.10.2017
Basım Tarihi :15.11.2017
Bildiri Adı : ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL İHMALKÂRLIĞA (PHUBBING) İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SEZGİN KASIM,BOLAT YUSUF İSLAM,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.05.2017
Basım Tarihi :13.10.2017
Bildiri Adı : Teaching Profession Today And In The Future:Perceptions Of Teacher Candidates
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KARATAŞ KASIM,ARDIÇ TUNCAY,ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.04.2017
Basım Tarihi :20.04.2017
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Standart Testlere Yönelik İnançlarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KİNAY İSMAİL,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.04.2017
Basım Tarihi :20.04.2017
Bildiri Adı : The Perceptions of Teachers on the Arrangement of Teaching Activities Based on Arcs Motivation Model
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAYA İSMET,KARATAŞ KASIM,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.09.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2015
Basım Tarihi :06.09.2015
Bildiri Adı : ARCS Motivasyon Modeline Dayalı Öğretme Etkinlikliklerini Düzenleme Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KARATAŞ KASIM,KAYA İSMET,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.06.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :10.06.2015
Basım Tarihi :07.06.2015
Bildiri Adı : EXAMINING THE SCHOOL ACADEMIC OPTIMISMSCALE SAOS IN TERMS OF SOME VARIABLESAND ADAPTABILITY OF THE SCALE INTOTURKISH LANGUAGE
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ELÇİÇEK ZAKİR,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.04.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.04.2013
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 6
Kitap Adı : Maarif Düşüncemizin Kuramsal Temelleri 2
Yazar Adı : ARDIÇ TUNCAY,SEZGİN AHMET KASIM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Tarihi
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-5964-03-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2024
Kitap Adı : Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Yazar Adı : ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8325-83-6
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : 21. Yüzyıl Becerileri Bakış Açısından Eğitim ve Öğretimde Farklı Yaklaşımlar
Yazar Adı : ARDIÇ TUNCAY,BAYDU MEHMET MİRZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8325-40-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Handbook of Research on Social Inequality and Education
Yazar Adı : KARATAŞ KASIM,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : IGI Global Publication
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-1-52259-108-5
Basım Türü :Elektronik
YIL :2019
Kitap Adı : Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
Yazar Adı : ORAL BEHÇET,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : PEGEMA
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-364-182-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2018
Kitap Adı : Küreselleşen Eğitim Politikaları
Yazar Adı : HAN BÜNYAMİN,ARDIÇ TUNCAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-563-5
Basım Türü :Basılı
YIL :2016
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 3
Proje Adı: Küçük Adımlar Büyük Umutlar
Bitiş Tarihi : 30.11.2018
Proje Konusu : Değerler Eğitimi
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2020-11-04 14:56:34
Proje Adı: Sorularla Merak Ettiklerimiz
Bitiş Tarihi : 26.12.2017
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-11-02 11:23:32
Proje Adı: Diyarbakır Dicle Univeristy and Dortmund Technical University CoTeach International Teacher Education in Intercultural Dialogue
Bitiş Tarihi : 21.12.2017
Proje Konusu : Intercultural Competencies in Teacher Education
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2020-11-04 14:58:00
Bilimsel Faaliyetler
Yayın Adı : Elektronic Journal of Education Sciences
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Sorularla Çokkültürlü Eğitim
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Electronic Journal of Education Sciences
Görevi : Yrd. Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :01.01.2020
Bitiş Tarihi :30.04.2025
Yayın Adı : Sorularla Yöneticilik ve Lİderlik
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı :
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Sorularla İslami Finans
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı :
Alan Bilgisi: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Bankacılık ve Sigortacılık
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Sorularla Eğitim Araştırmalarında Meta Sentez Yöntemi
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı :
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Eğitim Programları ve Öğretim
Eğitim Yönetimi
Güncelleme Tarihi : 2016-01-08 03:07:13