Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 11:41:18
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 11:41:18
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA ÖRNEK
- E-posta: tugbanergiz@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2013 - 2020
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: Problem kurma becerisini geliştirmek için tasarlanan Problem Kurma Öğrenme Modeli’xxnin değerlendirilmesi
Yüksek Lisans
2011 - 2013
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Matematik öğretiminde kullanılabilecek resimler
Lisans
2007 - 2011
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2017 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2016 - 2017
- ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
- KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2015 - 2016
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Doğal Sayılarda Dört İşleme Yönelik Kurdukları Problemlerin Analizi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- PERİHAN KOLAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
Dersler
VERİLEN DERSLER
Matematikte Problem Çözme,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Olasılık ve İstatistik Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması 2,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Matematikte Problem Çözme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Matematik Öğretimi 1,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Olasılık ve İstatistik Öğretimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Matematik Öğretimi 2,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Problem Kurma Becerisini Geliştirmek için Tasarlanan Problem Kurma Öğrenme Modeli'nin Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 9
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : A model design to be used in teaching problem posing to develop problem-posing skills
Dergi Adı : Thinking Skills and Creativity
Cilt : 41
ISSN : 1871-1871
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Are middle school mathematics teachers able to solve word problems without using variable?
Dergi Adı : International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Cilt : 49
ISSN : 0020-739X","1464-5211
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Öğrencilerin Problem Çözme ve Problem Kurma Becerilerinin Değerlendirilmesi (Assessing Students\u2019 Problem-Solving and Problem-Posing Skills).... Doi: 10.14686/buefad.v4i2.5000145637
Dergi Adı : BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Cilt : 4
ISSN : 1308-7177
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : MATEMATIK VE SINIF ÖGRETMENI ADAYLARININ PEDAGOJIK ALAN BILGILERININ KARSILASTIR
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt : 6
ISSN : 2147-2971
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Mathematical language skills of mathematics teachers
Dergi Adı : International Journal of Academic Research
Cilt : 5
ISSN : 20754124
Yayın Tarihi : 2013
Bildiri Adı : Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemine Yönelik Kurulan Problemleri Değerlendirmek İçin Puanlama Yönergesi Geliştirilmesi / Development Of Scoring Rubric To Evaluate Problems For Addition And Subtraction With Fractions
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖRNEK TUĞBA,SOYLU YASİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.09.2020
Basım Tarihi :16.09.2020
Bildiri Adı : İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kurdukları Problemlerin Çözülebilirliğinin Değerlendirilmesi.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖRNEK TUĞBA,SOYLU YASİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.05.2017
Basım Tarihi :17.05.2017
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 1
Kitap Adı : Resimlerle Matematik Öğretimi
Yazar Adı : ÖRNEK TUĞBA,SOYLU YASİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Temel Eğitim
Yayın Evi : Ertual Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-69214-3-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Proje&Patent&Tasarım
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2020-07-28 16:05:47