Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 11:41:23
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 11:41:23
Kişisel Bilgiler

DOÇ. OSMAN SOLMAZ
- E-posta: osolmaz@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2012 - 2015
University of Arizona
Secondary Language Acquisition and Teaching
Tez Adı: Multilingual Students' Management of Transnational Identities in Online Participatory Sites
Yüksek Lisans
2009 - 2011
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Liselerdeki İngilizce öğretmenlerinin kişisel ve mesleki gelişim için bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) kullanması
Lisans
2004 - 2008
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOÇENT
- 2021 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2019 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2014 - 2015
- University of Arizona
- College of Social and Behavioral Sciences / Department of Middle Eastern and North African Studies
- ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
- 2009 - 2019
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Dış İlişkiler Ofisi Başkanı
- 2024 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Bölüm Başkanı
- 2022 - 2024
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- MYO/Yüksekokul Müdürü
- 2022 - 2024
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Dekan Yardımcısı
- 2020 - 2024
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Eğitim Komisyonu Üyeliği
- 2018 - 2020
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Öğretmenlik Uygulaması Koordinatörü
- 2017 - 2021
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Farabi Koordinatörü
- 2009 - 2012
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Bologna Koordinatörü
- 2009 - 2012
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Integration of fan fiction into drama pedagogy in english as a foreign language education
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
- GÜLSEDA SEZGİ DAĞDELEN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Quizizz Al Uygulamasının İngilizce Kelime Bilgisi Öğretiminde Kullanımı ve Öğrencilerin Özyeterliği Üzerine Etkileri
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
- EMİNE YILDIZ DİCLE(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- The Use of Artificial Intelligence in Academic Writing: A Case Study of English Language Teaching Master's Degree Students
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
- NAKİYE GÜVENTÜRK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- A Comparison of Lesson Plans from Artificial Intelligence and English Language Teachers
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
- KARDELEN ASLAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Exploring high school students' acceptance and use of mobile applications for English language learning
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Diğer
- ZELAL COŞKUN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Using linguistic landscapes as a multimodal pedagogical tool in English language classrooms: A qualitative study in a high school context
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
- NESRİN BAL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- The investigation of English language teachers' use of literature in the classroom according to various variables
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Diğer
- GİZEM ÇATALBAŞ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
Dersler
VERİLEN DERSLER
Specialized Field Topics,2023-2024,Yüksek Lisans (İngilizce)
Fundamental Research in Language Teaching,2023-2024,Yüksek Lisans (İngilizce)
New Developments in Language Teaching,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Language and Literature Teaching I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Teaching Practice I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Teaching Practice II,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Teaching Language Skills I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Technology Use in Language Teaching,2023-2024,Yüksek Lisans (İngilizce)
Teaching Language Skills II,2023-2024,Lisans (İngilizce)
World Englishes and Cultures,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Language and Literature Teaching II,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Teaching Language Skills I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Drama in English Language Teaching,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Language and Society,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Teaching Practice II,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Language and Literature Teaching I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Fundamental Research in Language Teaching,2022-2023,Yüksek Lisans (İngilizce)
Teaching Practice I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Technology Use in Language Teaching,2022-2023,Yüksek Lisans (İngilizce)
Specialized Field Topics,2022-2023,Yüksek Lisans (İngilizce)
Teaching Language Skills II,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Drama in English Language Teaching,2021-2022,Lisans (İngilizce)
New Approaches in ELT,2021-2022,Lisans (İngilizce)
Fundamental Research in Language Teaching,2021-2022,Yüksek Lisans (İngilizce)
Language and Society,2021-2022,Lisans (İngilizce)
World Englishes and Cultures,2021-2022,Lisans (İngilizce)
Language and Literature Teaching I,2021-2022,Lisans (İngilizce)
Language and Literature Teaching II,2021-2022,Lisans (İngilizce)
Technology Use in Language Teaching,2021-2022,Yüksek Lisans (İngilizce)
Teaching Language Skills I,2021-2022,Lisans (İngilizce)
Specialized Field Topics,2021-2022,Yüksek Lisans (İngilizce)
Teaching Language Skills II,2021-2022,Lisans (İngilizce)
ENGS001 World Englishes and Culture,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ELT421 Developing and Evaluating Foreign Language Teaching Materials,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGZ305 Language and Literature Teaching I,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGZ306 Language and Literature Teaching II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGS008-2B Drama in English Language Teaching (Elective),2020-2021,Lisans (İngilizce)
ELT407 School Experience,2020-2021,Lisans (İngilizce)
SNFZ405 İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi (Sınıf Eğitimi ABD),2020-2021,Lisans (Türkçe)
ENGZ303 Teaching Language Skills 1,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ELT414 New Developments in Language Teaching,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ELT 212 Drama,2020-2021,Lisans (İngilizce)
EGMBZ16 Teaching Practice II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGZ304 Teaching Language Skills II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ELT227 English and American Culture (Elective),2019-2020,Lisans (İngilizce)
ENGS001 World Englishes and Culture,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT407 School Experience,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT421 Developing and Evaluating Foreign Language Teaching Materials,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT308 Scientific Research Methods,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT305 Teaching Language Skills I,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT306 Teaching Language Skills II,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ENGZ102 Reading Skills II,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT314 Community Service Projects,2019-2020,Lisans (Türkçe)
ELT210 Turkish-English Translation,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT414 New Developments in Language Teaching,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT434 Teaching Practice,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ELT327 Semantics and Pragmatics (Elective),2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT434 Teaching Practice,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT209 Speaking and Oral Expression Skills,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT306 Teaching Language Skills II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT407 School Experience,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT204 Linguistics II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT305 Teaching Language Skills I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT414 New Developments in Language Teaching,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT203 Linguistics I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT314 Community Service Projects,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ELT210 Turkish-English Translation,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ELT306 Teaching Language Skills II,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT305 Teaching Language Skills I,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT209 Speaking and Oral Expression Skills,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT210 Turkish-English Translation,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT314 Community Service Projects,2017-2018,Lisans (Türkçe)
ELT434 Teaching Practice,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT407 School Experience,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT102 Contextual Grammar II,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT421 Developing and Evaluating Foreign Language Teaching Materials,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT204 Linguistics II,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT203 Linguistics I,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT414 New Developments in Language Teaching,2017-2018,Lisans (İngilizce)
ELT314 Community Service Projects,2016-2017,Lisans (Türkçe)
ELT209 Speaking and Oral Expression Skills,2016-2017,Lisans (İngilizce)
ELT305 Teaching Language Skills I,2016-2017,Lisans (İngilizce)
ELT102 Contextual Grammar II,2016-2017,Lisans (İngilizce)
ELT306 Teaching Language Skills II,2016-2017,Lisans (İngilizce)
ELT210 Turkish-English Translation,2016-2017,Lisans (İngilizce)
YDI405 English-Turkish Translation,2016-2017,Lisans (İngilizce)
ELT101 Contextual Grammar 1,2016-2017,Lisans (İngilizce)
ELT314 Community Service Projects,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ELT225 Advanced Reading Skills (Elective),2015-2016,Lisans (İngilizce)
YDA411 Second Foreign Language: English,2015-2016,Lisans (İngilizce)
ELT102 Contextual Grammar II,2015-2016,Lisans (İngilizce)
ELT421 Developing and Evaluating Foreign Language Teaching Materials,2015-2016,Lisans (İngilizce)
YDI305 Teaching Language Skills I,2015-2016,Lisans (İngilizce)
YDI306 Teaching Language Skills II,2015-2016,Lisans (İngilizce)
ELT101 Contextual Grammar I,2015-2016,Lisans (İngilizce)
SLAT596Y Proseminar at the University of Arizona,2014-2015,Doktora (İngilizce)
YDI103 Advanced Reading and Writing Skills I,2011-2012,Lisans (İngilizce)
YDI314 Community Service Projects,2011-2012,Lisans (Türkçe)
YDI101 Contextual Grammar I,2011-2012,Lisans (İngilizce)
YDI104 Advanced Reading and Writing Skills II,2011-2012,Lisans (İngilizce)
YDI262 Scientific Research Methods and Techniques,2011-2012,Lisans (İngilizce)
YDI102 Contextual Grammar II,2010-2011,Lisans (İngilizce)
YDI262 Scientific Research Methods and Techniques,2010-2011,Lisans (İngilizce)
YDI314 Community Service Projects,2010-2011,Lisans (Türkçe)
YDI103 Advanced Reading and Writing Skills I,2010-2011,Lisans (İngilizce)
YDI104 Advanced Reading and Writing Skills II,2010-2011,Lisans (İngilizce)
YDI203 Linguistics I,2010-2011,Lisans (İngilizce)
YDI204 Linguistics II,2010-2011,Lisans (İngilizce)
YDI103 Advanced Reading and Writing Skills I,2009-2010,Lisans (İngilizce)
YDI101 Contextual Grammar I,2009-2010,Lisans (İngilizce)
YDI102 Contextual Grammar II,2009-2010,Lisans (İngilizce)
YDI314 Community Service Projects,2009-2010,Lisans (Türkçe)
YDI169 Public Speaking and Oral Expression Abilities,2009-2010,Lisans (İngilizce)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Impacts of Digital Applications on Emergent Multilinguals' Language Learning Experiences: The Case of Duolingo
Dergi Adı : International Journal of Education and Information Technologies
Cilt :
ISSN : 2074-1316
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Exploring High School Students' Acceptance and Use of Mobile Applications for English Language Learning
Dergi Adı : Journal of Language Education and Research
Cilt : 10
ISSN : 2149-5602
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : The investigation of English language teachers’ use of literature and innovative technologies in the classroom according to various variables
Dergi Adı : Focus on ELT Journal
Cilt : 6
ISSN : 2687-5381
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Preface to the special issue “Exploring the intersection of Sociolinguistics and English language teaching (ELT): Navigating diversity, dynamics, and discourse”
Dergi Adı : Focus On ELT Journal
Cilt : 6
ISSN : 2687-5381
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Engaging Turkish Learners in Digital Participatory Culture Through Social Media‑Enhanced Language Instruction
Dergi Adı : CALICO Journal
Cilt : 41
ISSN : 2056–9017
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Embroidering Growth: A Narrative Inquiry into an EFL Teacher’s Development through Linguistic Landscapes
Dergi Adı : Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature
Cilt : 17
ISSN : 2013-6196
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : An Exploratory Study of EFL Teacher Candidates’ Webinar Experiences During and After the COVID-19 Pandemic
Dergi Adı : Journal of Uludag University Faculty of Education
Cilt : 36
ISSN : 2667-6788
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Linguistic landscapes tasks in Global Englishes teacher education
Dergi Adı : ELT Journal
Cilt :
ISSN : 1477-4526
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : The Role of a Writing Center in Academic Writing Socialization of Second Language Graduate Students
Dergi Adı : Acta Educationis Generalis
Cilt :
ISSN : 2585-7444
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Educational Technology Research Trends in Turkey: Investigating Graduate Theses in English Language Teaching
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 9
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : The Presentation of Self in Social Networking Sites: An Introduction, Theory and the Current Scholarship
Dergi Adı : Electronic Journal of New Media
Cilt : 5
ISSN : 2548-0200
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : The Affordances of Digital Social Reading for EFL Learners: An Ecological Perspective
Dergi Adı : International Journal of Mobile and Blended Learning
Cilt : 13
ISSN : 1941-8647
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : EFL teacher candidates' Inner Circle English preferences and the factors behind them
Dergi Adı : Electronic Journal of Social Sciences
Cilt : 20
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Examining the Collaborative Reading Experiences of English Language Learners for Online Second Language Socialization
Dergi Adı : The Reading Matrix: An International Online Journal
Cilt : 20
ISSN : 1533-242X
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : The Nature and Potential of Digital Collaborative Reading Practices for Developing English as a Foreign Language
Dergi Adı : International Online Journal of Online Education and Teaching (IOJET)
Cilt : 7
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Transcultural Practices of International Students as Identity Performances in Digital Settings
Dergi Adı : Journal of Interdisciplinary Studies in Education
Cilt : 9
ISSN : 2690-0408
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : World Englishes instruction in an ELT department in Turkey: Student teachers’ reflections
Dergi Adı : International Journal of Curriculum and Instruction
Cilt : 12
ISSN : 1562-0506
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Developing EFL Learners’ Speaking and Oral Presentation Skills through Pecha Kucha Presentation Technique
Dergi Adı : Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
Cilt : 10
ISSN : 1309-6591
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Pre-service Language Teachers’ Use of Social Networking Sites for Language Learning: A Quantitative Investigation
Dergi Adı : Eurasian Journal of Applied Linguistics
Cilt : 5
ISSN : 2149-1135
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Multilingual and Multimodal Repertoires as part of IdentityManagement on Facebook: A Case of International Students
Dergi Adı : Journal of International Students
Cilt : 8
ISSN : 2162-3104
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : A Critical Review of Research on Social Networking Sites in Language Teaching and Learning
Dergi Adı : Contemporary Educational Technology
Cilt : 9
ISSN : 1309-517X
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Adapting New Media Literacies to Participatory Spaces: Social Media Literacy Practices of Multilingual Students
Dergi Adı : Journal of Media Literacy Education
Cilt : 9
ISSN : 2167-8715
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Autonomous language learning on Twitter: Performing affiliation with target language users through #hashtags
Dergi Adı : Journal of Language and Linguistic Studies
Cilt : 13
ISSN : 1305-578X
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : #Beyond140: Helping Pre-Service Teachers Construct a Community of Inquiry on Twitter
Dergi Adı : TOJET: Turkish Online Journal of Educational Technology
Cilt : 15
ISSN : 2146-7242
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Book Review: Discourse of Twitter and Social Media How We Use Language to Create Affiliation on the Web
Dergi Adı : CALICO Journal
Cilt : 31
ISSN : 0742-7778
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : The autonomous learning activities of pre-service language teachers and Internet
Dergi Adı : Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies
Cilt : 5
ISSN : 1308-7711
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : The Use of the Internet by High School EFL Teachers for Professional Purposes
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1308-6219
Yayın Tarihi : 2011
Bildiri Adı : Linguistic Landscapes Pedagogy: Transforming High School English Learning Through Multimodal Environments
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN, BAL NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.11.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.11.2023
Basım Tarihi :10.01.2024
Bildiri Adı : Raising ELF Awareness through Linguistic Landscapes: Geo-based Fieldwork Experiences of Teacher Candidates
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.12.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :17.12.2020
Bildiri Adı : Developing social network literacies of learners in Turkish as a foreign language instruction
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN,REINHARDT JON
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.05.2017
Basım Tarihi :20.05.2020
Bildiri Adı : Contextual, Linguistic, and Social Affordances of Online Collaborative Reading for English as a Foreign Language Classrooms.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.11.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.11.2019
Basım Tarihi :13.11.2019
Bildiri Adı : Developing a Model for Integrating Social Networking-Mediated Activities into Language Teaching Pedagogies
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.11.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.11.2018
Basım Tarihi :09.11.2018
Bildiri Adı : Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Teknoloji Tabanlı Öğretim Materyalleri Web Maceraları
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.12.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.12.2014
Basım Tarihi :01.12.2017
Bildiri Adı : Exploiting the Potential of Social Networking Sites of Less Commonly Taught Languages Examples from Facebook and Twitter
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.04.2015
Basım Tarihi :26.04.2015
Bildiri Adı : Writing Center as a Venue for Academic Writing Socialization of International Graduate Students
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN, KOOWUTTAYAKORN SICHON
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.11.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.11.2013
Basım Tarihi :02.11.2013
Bildiri Adı : Computer-Assisted Turkish Learning By Using Internet Technologies
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.05.2007
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.05.2007
Basım Tarihi :01.08.2007
Bildiri Adı : Linguistic Landscapes for English as a Lingua Franca Awareness
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 12.09.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.09.2024
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Engaging English Language Teacher Candidates in the Participatory Culture through Digital Social Reading
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.05.2017
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Bir Toplumdilbilim Alanı Olarak Dilsel Çevre: Teorik ve Uygulamalı Perspektifler
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.11.2022
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : ChatGPT in English Language Teaching and Learning: Opportunities and Challenges
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Aslan Kardelen,SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.11.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.11.2024
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Creating a Community of Inquiry in 140 Characters Microblogging in Higher Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 15.02.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.02.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Utilizing the Potential of Pecha Kucha Presentation Technique in University-Level English Classes.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.11.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.11.2019
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Exploring the Semiotic Landscapes of Frank Herbertʼs “Duniverse” in a Language Teacher Education Course
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.09.2022
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Back to the Student Seat Graduate School Experiences of Teachers
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.02.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.02.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Meeting the expectations What do high school EFL teachers want about ICT integration in the class
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN,BEKLEYEN NİLÜFER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.11.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.11.2011
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Developing Hybrid Courses for Less Commonly Taught Languages The Case of Turkish Language
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.04.2015
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : LL from a Pedagogical Vantage Point: Examining the Presence and Functions of English in the City
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.11.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.12.2023
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Innovative Approaches and Future Perspectives in Foreign Language Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Davetli Konuşmacı
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.02.2025
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.02.2025
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Engaging Learners in Foreign Language Practices through Digital Applications: The Case of Duolingo
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.07.2022
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : A spice story: Teleporting English language learners to the world of “Dune”
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.02.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Digital Literacies: The State of the Field
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Davetli Konuşmacı
Yazar Bilgisi : MICHELSON KRISTEN,SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.10.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.10.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : If you ain’t first, you’re last!: Identifying and addressing English hegemony in bilingual schoolscapes.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PRZYMUS STEVE,SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.02.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Bringing Linguistic Landscapes into English Language Classes: Trends and Future Directions
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BAL NESRİN, SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.11.2022
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Foreign Language Learning through Social Networking Sites The Role of Hashtags and Ambient Affiliations
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.03.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.03.2015
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Leveraging Linguistic Landscapes for Critical Language Awareness: Pitfalls and Potential from Three International Telecollaboration Projects
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PRZYMUS STEVE D.,SOLMAZ OSMAN,Mayor Turnbull Antonieta Cal y,Rodriguez Rosales Migdalia E.,Dominguez Aguilar Ana Maria
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.03.2025
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Harnessing the Urban Print in English Language Classrooms: An Introduction to Linguistic Landscapes.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.09.2020
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Bridging the pond through linguistic landscapes and translanguaging: A telecollaboration project between Turkey and USA
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.05.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.05.2022
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Style shifting while Honking Public Transportation Drivers Community of Practice
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.02.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.03.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Online Professional Development for EFL Teacher Candidates: Insights from Webinar Experiences
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN, Aslan Kardelen
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.04.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.04.2023
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Sharing Moments of Transnational Mobility in Online Superdiverse Social Networks
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.03.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.03.2015
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Panel presentation: We do language: So, what do we mean?
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Davetli Konuşmacı
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.01.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : The Construction of a Community of Inquiry by Pre service Language Teachers on Twitter
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.10.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Developing social media literacies through Multiliteracies in ELT
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Davetli Konuşmacı
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.03.2025
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.03.2025
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : The Dystopian Landscape of Fahrenheit 451: Exploring the use of linguistic landscape materials in teaching English
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN, BAL NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.09.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2023
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Collaborative Digital Reading Experiences Of English Teacher Candidates In An Advanced Reading Class
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.05.2018
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Designing Spaces for Digital Social Reading Literacy Practices of Second Language Learners
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.04.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :27.04.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Language Socialization of Non Mainstream Graduate Students Finding a Voice in the Stream of Mainstream
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.02.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.02.2013
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Exploring High School Students' Acceptance and Use of Mobile Applications for English Language Learning
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : COŞKUN ZELAL,SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.09.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.09.2024
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : A Literature Review on Integrating Natural Disaster Literacy into English Lessons: Suggested Frameworks and Implementations
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DAĞDELEN GÜLSEDA SEZGİ,SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.09.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.09.2024
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 8
Kitap Adı : The Handbook of Linguistic Landscapes and Multilingualism
Yazar Adı : PRZYMUS STEVE D.,SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Yayın Evi : WILEY
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-1-394-23177-5
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2025
Kitap Adı : Educational Agency and Activism in Linguistic Landscape Studies
Yazar Adı : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi>Linguistic Landscapes,English Language Teaching,Professional Development
Yayın Evi : Peter Lang
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :9783631901861
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2024
Kitap Adı : Şehir ve Edebiyat: Diyarbakır'da Sözün Serüveni
Yazar Adı : ÇOBAN ZEYNEP,SOLMAZ OSMAN,TANYILDIZ AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi>dilsel çevre,linguistic landscapes,edebi dilsel çevre
Yayın Evi : Ensar Yayınevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9786256506930
Basım Türü :Basılı
YIL :2024
Kitap Adı : Toplumdilbilim Araştırmaları: Kuramsal ve Uygulamalı Yaklaşımlar
Yazar Adı : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Yayın Evi : Çizgi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-396-035-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : ChatGPT in Foreign Language Education and Translation Studies
Yazar Adı : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi
Yayın Evi : ANI Publishing
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :9786051709345
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : Teaching in the Post COVID-19 Era: World Education Dilemmas, Teaching Innovations and Solutions in the Age of Crisis
Yazar Adı : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Yayın Evi : Springer Nature
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :N/A
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2021
Kitap Adı : Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning
Yazar Adı : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Yayın Evi : IGI Global
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :9781522554639
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2018
Kitap Adı : Dil Öğretimi
Yazar Adı : SOLMAZ OSMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Yayın Evi : PEGEM Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-248-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2015
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 6
Proje Adı: Kültürel Değişim için Sanat: Dicle Üniversitesi Genç Ofis Gönüllüleri ve Uluslararası Öğrenciler İçin Resim Çizim Atölyeleri
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : “Kültürel Değişim için Sanat” isimli proje kapsamında Dicle Üniversitesi'nde öğrenim gören Genç Ofis gönüllüleri ve uluslararası öğrenciler, 3 aylık bir süre boyunca gerçekleştirilecek bir dizi resim ve çizim atölyesiyle sanatsal becerilerini geliştirecek ve sonrasında hep birlikte bir sergi açacaklardır
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2025-04-21 18:58:20
Proje Adı: LinguaTech Europe Academy (LiTE Academy): Advancing Digital, Inclusive and Multilingual Teaching Practices
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Erasmus+ LinguaTech Europe Academy (LiTE Academy) project aims to enhance language education in Europe by improving the competencies of pre-service and in-service teachers through integrating Digital tools, Inclusive practices, and Multilingual pedagogies (DIMs) to meet student needs in an evolving educational landscape. Objectives include enhancing teachers' skills for navigating digital and multicultural classrooms, integrating digital methodologies for accessibility and engagement, developing inclusive strategies for learners, fostering multilingual capacities, and building a network for resource sharing and professional development.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2025-04-21 18:54:30
Proje Adı: İngilizce Öğretmen Adayları için Toplumdilbilimsel Farkındalık ve Pratik Uygulamalar Atölyesi
Bitiş Tarihi : 04.10.2024
Proje Konusu :
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2025-04-21 18:59:36
Proje Adı: Social Digital Learning Project (Social Media-Enhanced Practices in EFL Classrooms)
Bitiş Tarihi : 31.07.2023
Proje Konusu :
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Uluslararası İkili İşbirliği Programları
Güncelleme Tarihi : 2024-01-10 20:30:40
Proje Adı: Virtual Professional Learning Network for English Language Professionals
Bitiş Tarihi : 30.06.2022
Proje Konusu :
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Uluslararası İkili İşbirliği Programları
Güncelleme Tarihi : 2023-01-12 22:29:55
Proje Adı: English Language Teaching through Linguistic Landscapes
Bitiş Tarihi : 30.12.2020
Proje Konusu : This project aimed to increase global citizenship awareness of teacher candidates, in-service teachers of English, and their students in Diyarbakır, Turkey. In order to reach the goal, the project team introduced the concept of Linguistic Landscapes (LLs), signifying the language surrounding us in forms of words, images, murals, or graffitis in public and/or private spaces, and engaged participants in a series of activities including seminars and hands-on workshops. The use of LLs as materials is particularly useful since LLs are everywhere; they generally reflect sociocultural and linguistic diversity of a community; exemplify symbols and signs featuring language play; and provide everyday examples of the presence of English language in non-English settings. Despite the presence of English in cities in the everyday life, these valuable resources have yet to be purposefully integrated into educational contexts. English language classrooms are ideal spaces for the inclusion of LLs due to the heavy presence of various forms of English language and culture in the everyday landscape. All in all, the ultimate goal was to present opportunities for teachers and teacher candidates to learn and practice integrating LL-based materials into their classes, and thus create a safe atmosphere for learners to discuss issues related to globalization, global citizenship, English as a Lingua Franca, and translanguaging/language play, and engage them in meaningful real-life tasks. The project paved the way for the creation of an online educational community through hosting a database of open-access LL materials (Fort Worth, Diyarbakır) and sample lessons for teachers, teacher candidates, and learners of English across the globe.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2021-02-25 16:31:41
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL) Association
Başlama Tarihi :2025
Bitiş Tarihi :
Kuruluş Adı: CALICO (Computer-Assisted Language Instruction Consortium)
Başlama Tarihi :2014
Bitiş Tarihi :2018
Kuruluş Adı: American Association for Applied Linguistics (AAAL)
Başlama Tarihi :2014
Bitiş Tarihi :2017
Yayın Adı : Toplumdilbilim Araştırmaları: Kuramsal ve Uygulamalı Yaklaşımlar
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Türkçe Eğitimi>Türkçe Eğitimi>Toplumdilbilim, İkinci Dil Öğretimi
Başlama Tarihi :10.07.2023
Bitiş Tarihi :10.07.2023
Yayın Adı : Linguistic Landscapes in English Language Teaching: A Pedagogical Guidebook
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : İngilizce
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Başlama Tarihi :23.02.2021
Bitiş Tarihi :23.02.2021
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2024-01-14 18:00:23