Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 09:48:44
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 09:48:44
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ MERAL ÖNER SUNKUR
- E-posta: onermeral@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2007 - 2013
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/
Tez Adı: Fen ve teknoloji dersinde tahmin et-gözle-açıkla yöntemi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinlik uygulamalarının değerlendirilmesi
Yüksek Lisans
2003 - 2005
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Tam öğrenme destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının fen bilgisi ersindeki erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi
Lisans
1998 - 2002
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- YARDIMCI DOÇENT
- 2013 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2006 - 2013
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Sınıf öğretmenlerinin çocuk hakları eğitimine ilişkin tutumları ile kapsayıcı eğitime yönelik farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- İDRİS ÇİFTÇİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Türkiye ve Singapur Fen Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- MEHMET AYSEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Okul öncesi öğretmenlerinin epistemolojik inançları ve dijital okuryazarlıklarının incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- ŞİLAN YÜKSEKKAYA(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Türkiye ve Belçika okul öncesi eğitiminin karşılaştırılması
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- NURTEN DELEN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Okul öncesi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- LEVENT BUZKURT(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
- İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeyleri ve "hayır" diyebilme becerilerinin incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- EMRULLAH ERK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
Dersler
VERİLEN DERSLER
Ölçme ve Değerlendirme,2015-2016,Lisans (Türkçe)
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Yeni Yönelimler ,2015-2016,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2015-2016,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2014-2015,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2014-2015,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2014-2015,Lisans (Türkçe)
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları,2014-2015,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2014-2015,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2014-2015,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2013-2014,Lisans (Türkçe)
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları,2013-2014,Lisans (Türkçe)
Fen ve Teknoloji Öğretimi,2013-2014,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2013-2014,Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2013-2014,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2013-2014,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Empatik Eğilim Düzeyleri ve “Hayır” Diyebilme Becerilerinin İncelenmesi
Dergi Adı : Cumhuriyet International Journal of Education
Cilt : 13
ISSN : 2147-1606
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Kapsayıcı Eğitim Modülü Eğitimi Seminerinin Aday Öğretmenlerin Kapsayıcı Eğitim İlkelerini Benimseme Düzeylerine Etkisi
Dergi Adı : Milli Eğitim Dergisi
Cilt : 53
ISSN : 1302-5600
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Prediction of Elementary School Teachers’ Curriculum Fidelity by Demographic Variables and Curriculum Literacy
Dergi Adı : Athens Journal of Education
Cilt :
ISSN : 2241-7958
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : A Curriculum Alignment Analysis: A Sample of Life Sciences Course Curriculum (2018) for 3rd-Grade Students
Dergi Adı : Journal of Qualitative Research in Education
Cilt :
ISSN : 1111 1111
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : FEN VE TEKNOLOJİ/FEN BİLİMLERİ DERSİNDE TAHMİN ET-GÖZLE-AÇIKLA YÖNTEMİ İLE DESTEKLENMİŞ YANSITICI DÜŞÜNMEYE DAYALI ETKİNLİK UYGULAMALARININ BAŞARI, KALICILIK, MADDE VE DEĞİŞİM ÖĞRENME ALANINA YÖNELİK TUTUM, BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE AKADEMİK RİSK ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : An Investigation into the Relationship Between Academic Risk Taking and Chemistry Laboratory Anxiety in Turkey
Dergi Adı : Educational Research and Reviews
Cilt : 10
ISSN : 1990-3839
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : An Evaluation of the Exam Questions of Socıal Studies Course According to Revized Bloom s Taxonomy
Dergi Adı : GESJ: Education Sciencesand Psychology
Cilt : 2
ISSN : 1512-1801
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : 8 Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 1308-7177
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konularındaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Tahmin Et Gözle Açıkla TGA Yönteminin Etkisi
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt : 6
ISSN : 2147-2971
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Tahmin et Gözle Açıkla Stratejisi ile Desteklenmiş Yansıtıcı Düşünmeye Dayalı Etkinliklerin 7 Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Dergi Adı : Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1302-5147
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Matematik Kaygısının Matematik Başarısını Yordama Gücünün Cinsiyet ve Sınıf Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : Gaziantep University Journal of Social Sciences
Cilt : 12
ISSN : 1303-0094
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : An Examination of the Relation Between 8th Grade Students Level of Academic Risk Taking and Their Positive and Negative Perfectionism Traits
Dergi Adı : Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 42
ISSN : 1302-9967
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik ile Ders Çalışma Becerileri Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyon İle İncelenmesi
Dergi Adı : International Journal of Human Sciences
Cilt : 10
ISSN : 1303-5134
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : An İnvestigation of the Relationship between Study Skills and Academic Risk Taking with Canonical Correlation
Dergi Adı : Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal of Educational Sciences Research
Cilt : 3
ISSN : 21465266
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Düzeyleri ile Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 2148-7510
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Yer Alan Fiziksel Olaylar Öğrenme Alanına Ait Kazanımlar İle Fizik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Fen OkuryazarlığıAçısından Karşılaştırılması
Dergi Adı : İlköğretim Online (Elementary Education Online)
Cilt : 11
ISSN : 1305-3515
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Matematik Kaygısı ile Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçiliğin Matematik Başarısını Yordama Gücü
Dergi Adı : Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 8
ISSN : 1306-7850
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Dicle Üniversitesi Örneği
Dergi Adı : Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 13028944
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Influence of Animation Supported Project Based Instruction Method on Environmental Literacy and Sef Efficacy in Environmental Education
Dergi Adı : Asia-Pasific Forum on Sicence-Learning and Teaching
Cilt : 13
ISSN : 1609-4913
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : 8 Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Fotosentez Ünitesinin Bilgisayar Simülasyonlarıyla Desteklenen İşbirlikli Öğretim Yöntemiyle Öğretiminin Öğrenci Erişi ve Biyoloji Dersine Yönelik Tutuma Etkisi
Dergi Adı : Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF EFMED)
Cilt : 5
ISSN : 1307-6086
Yayın Tarihi : 2011
Makale Adı : İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Derslerine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Dergi Adı : Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1307-1076
Yayın Tarihi : 2007
Makale Adı : İlköğretim Okullarının İkinci Kademesinde Okuyan Öğrencilerin Sınıf İçi iletişim Davranışlarına İlişkin Algıları
Dergi Adı : Çağdaş Eğitim
Cilt :
ISSN :
Yayın Tarihi : 2002
Bildiri Adı : Çocuk Dergilerinde Yer Alan Fen Alanına Yönelik Bilimsel Öykülerin İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYSEL Mehmet,KOYUNCU Tahsin,YILDIZ Zeynep,ÖNER SUNKUR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.09.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :19.09.2024
Bildiri Adı : Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Program Zincirleme (Curriculum Alignment) Analizi: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı (2018) Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖNER SUNKUR MERAL,YILMAZ FERAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.10.2019
Basım Tarihi :24.12.2019
Bildiri Adı : Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Solo Taksonomisine Göre İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : GEZER MELEHAT,İLHAN MUSTAFA,ÖNER SÜNKÜR MERAL,ÇETİN BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.05.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.05.2014
Basım Tarihi :01.05.2014
Bildiri Adı : Animasyon Destekli Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ASLAN EFE HÜLYA,YÜCEL SAİT,BARAN TÜRKAN MEDİNE,ÖNER SÜNKÜR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.06.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.06.2011
Basım Tarihi :01.01.2012
Bildiri Adı : İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeyleri ve Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖNER SÜNKÜR MERAL,ORAL BEHÇET,İLHAN MUSTAFA,BULUT İLHAMİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.10.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.10.2011
Basım Tarihi :01.10.2011
Bildiri Adı : Influence of the Animation Supported Project Based Instruction on Environmental Literacy
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ASLAN EFE HÜLYA,YÜCEL SAİT,BARAN TÜRKAN MEDİNE,ÖNER SÜNKÜR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.09.2011
Basım Tarihi :01.09.2011
Bildiri Adı : Biyoloji Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının FenOkuryazarlığı Açısından Analizi
Bildiri Türü : Poster
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ASLAN EFE HÜLYA,ÖNER SÜNKÜR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.09.2010
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.09.2010
Basım Tarihi :01.09.2010
Bildiri Adı : İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Yapılandırmacı Yaklaşımın Uyguanma Düzeyi Diyarbakır Örneği
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ORAL BEHÇET,ÖNER SÜNKÜR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.06.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.06.2008
Basım Tarihi :01.10.2008
Bildiri Adı : Yeni Fen ve Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri Dicle Üniversitesi Örneği
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : BULUT İLHAMİ,ÖNER SÜNKÜR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.09.2006
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.09.2006
Basım Tarihi :01.05.2007
Bildiri Adı : Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramının Fen Bilgisi Öğretiminde Uygulanması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ORAL BEHÇET,ÖNER SÜNKÜR MERAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.09.2005
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.09.2005
Basım Tarihi :25.03.2006
Bildiri Adı : Fen Bilimleri Öğretim Programı Kazanımlarının Fen Okur Yazarlığı Açısından Analizi Türkiye Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖNER SÜNKÜR MERAL,BİLEN KAYA DUYGU,SÜNKÜR MURAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.06.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :27.06.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Fen Bilimleri 3. ve 4. Sınıf Kitaplarının Tımms Bilişsel Alan Düzeyleri Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖNER SUNKUR MERAL,HEYBETOĞLU RABİA,YAKUT OSMAN,KAYA HALİME,BAŞOL UĞUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.05.2017
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Fen Bilimleri Dersi Kazanımlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖNER SÜNKÜR MERAL,GEZER MELEHAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.06.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.03.2013
Basım Tarihi :
Proje&Patent&Tasarım
Sanat Adı: Diğer
Etkinlik Adı: Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi
Etkinlik Yeri: Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Başlama Tarihi: 07.02.2014
Bitiş Tarihi: 09.02.2014
Etkinliği Düzenleyenler: Dicle Üniversitesi
Ülke Adı: TÜRKİYE
Şehir: Diyarbakır
Dil: Türkçe
Etkinlik Türü: WORKSHOP /Workshop /
Unvan Adı: YARDIMCI DOÇENT
Sanat Kurumu: DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: 2016-04-29 06:57:11
Sanat Adı: Diğer
Etkinlik Adı: İnternational Perspectives on New Aspectsof Learning in Teacher Education (IPALTE)
Etkinlik Yeri: Dicle Üniversitesi
Başlama Tarihi: 02.10.2013
Bitiş Tarihi: 04.10.2013
Etkinliği Düzenleyenler: University of Teacher Education St. Gallen/Switzerland, Dicle University/ Turkey, Technische Universitat Dortmund/Germany
Ülke Adı: TÜRKİYE
Şehir: Diyarbakır
Dil: Türkçe
Etkinlik Türü: WORKSHOP /Workshop /
Unvan Adı: YARDIMCI DOÇENT
Sanat Kurumu: DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: 2016-04-29 06:54:32
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Eğitim Programları ve Öğretim
Güncelleme Tarihi : 2016-04-26 09:55:55