Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 07:50:16
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 16.07.2025 14:16:58
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ NESRİN HARK SÖYLEMEZ
- E-posta: nesrin.hsoylemez@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2013 - 2017
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR)/
Tez Adı: Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanma durumlarına göre çok kültürlü eğitime ilişkin görüşleri
Yüksek Lisans
2011 - 2013
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanma durumlarına göre sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi
Lisans
2005 - 2009
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2019 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2011 - 2019
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Rektör Danışmanı
- 2018 - 2020
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Lise Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Düzeyleri İle Sanal Zorbalık Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ)
- MERVE SONGÜR(Öğrenci),Yüksek Lisans,
Dersler
VERİLEN DERSLER
Uzmanlık Alan Dersi (Güz),2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi (Bahar),2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma (Güz),2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilim ve Araştırma Etiği (Güz),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş (Güz),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi (Bahar),2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma (Bahar),2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Araştırma Yöntemleri (Bahar),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Bilim ve Araştırma Etiği (Bahar),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Araştırma Yöntemleri (Bahar),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bilim ve Araştırma Etiği (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Uygulamaları (Bahar),2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ahlak ve Etik (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bilim ve Araştırma Etiği (Bahar),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Araştırma Yöntemleri (Bahar),2019-2020,Lisans (Türkçe)
Bilişim Teknolojileri (Güz),2018-2019,Lisans (Türkçe)
Bilgisayar II (Bahar),2017-2018,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Dropout and Graduation in Higher Education: CHAID Analysis
Dergi Adı : Eğitimde Kuram ve Uygulama
Cilt :
ISSN : 1304-9496
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Views of Parents on Digital Parenting Competencies
Dergi Adı : International Journal on Social and Education Sciences
Cilt : 5
ISSN : 2688-7061
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Distance Education from Teacher and Learner Perspective
Dergi Adı : International Journal of Contemporary Educational Research
Cilt : 10
ISSN : 2148-3868
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Teacher and Student in the 21st Century: A Mixed Design Research
Dergi Adı : International Journal of Psychology and Educational Studies
Cilt : 10
ISSN : 2148-9378
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Effects of Digital Stories on Children: What Do Parents Think?
Dergi Adı : Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi
Cilt :
ISSN : 2687-5675
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Türk Eğitim Sistemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Milli Eğitim Dergisi
Cilt : 52
ISSN : 1302-5600, e-ISSN: 2791-7657
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Virtual Classrooms in Distance Education: An Examination of Virtual Classroom Experiences
Dergi Adı : Acta Didactica Napocensia
Cilt : 16
ISSN : 2065-1430
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Zihin Haritalama Tekniği İle İlgili Olarak Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
Dergi Adı : EKEV Akademi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2148-0710
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : An Investigation on Students’ Level of Adjustment to Online Education with C5.0 Decision Tree Algorithm
Dergi Adı : Shanlax International Journal of Education
Cilt : 11
ISSN : 2320-2653, E-ISSN: 2582-1334
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : A Problem in Higher Education: Academic Dishonesty Tendency
Dergi Adı : Bulletin of Education and Research
Cilt : 45
ISSN : 0555-7747
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Dijital Okuryazarlık Açısından Bir Çizgi Film İncelemesi: Dijital Tayfa
Dergi Adı : İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Cilt :
ISSN : 2147-4524
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : An Investigation of Processes of Childrens Digital Technologies Usage from the Perspective of Digital Age Parents
Dergi Adı : Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt :
ISSN : 2667-4750
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Akıl ve Zekâ Oyunları ile İlgili Olarak Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt :
ISSN : 2147-5717, e-ISSN: 2147-6152
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Social Media Usage Tendency of Student Teachers: The Case of Turkey
Dergi Adı : Journal of History School
Cilt :
ISSN : 1308-5298
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Student Teachers’ Perceptions of Multicultural Education Based on Their Social Media Use
Dergi Adı : Journal of Education and Culture Studies
Cilt : 4
ISSN : 2573-0401, E-ISSN:2573-041X
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Gruplarını Kullanma Durumlarına Göre Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Algıları
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt :
ISSN : 2148-4163, E-ISSN: 2147-2971
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Covid 19 Bağlamında Uzaktan Eğitim ile İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Journal of Current Researches on Social Sciences
Cilt : 10
ISSN : 2547-9644
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Durumlarına Göre Sosyal Anlatımcılık Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
Dergi Adı : IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt :
ISSN : 2687-2811
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Ortamlarını Kullanma Durumlarına Göre Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Görüşleri: Türkiye Örneği
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 17
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Durumlarına Göre Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
Dergi Adı : Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 1302-7905
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerin Özerk Öğrenme Becerilerine İlişkin Algıları
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 2
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Kullanım Sıklıkları
Dergi Adı : Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 1302-7905
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Bilgisayar Destekli ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
Dergi Adı : Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1302-7905
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Bilgisayara İlişkin Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1308-7177
Yayın Tarihi : 2013
Yıl - Makale Sayısı Grafiği
Toplam Makale Sayısı (WOS) : 2
Makale Adı : Examination of Teacher Candidates' Intercultural Sensitivity Levels by CART Analysis
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : SAGE OPEN
Makale Adı : A 3D Facial Expression Recognition System Based On SVM Classifier Using Distance Based Features
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 5
Yayın Yeri : 2017 25TH SIGNAL PROCESSING AND COMMUNICATIONS APPLICATIONS CONFERENCE (SIU)
Bildiri Adı : Sanal Sınıf Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.11.2022
Basım Tarihi :28.12.2022
Bildiri Adı : Dijital Ebeveynlik İle İlgili Olarak Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.12.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.12.2021
Basım Tarihi :24.12.2021
Bildiri Adı : Dijital Okuryazarlık ile İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.04.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.04.2021
Basım Tarihi :31.05.2021
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Algılarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HARK SÖYLEMEZ NESRİN,ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.09.2020
Basım Tarihi :30.09.2020
Bildiri Adı : A Performance Comparison of Facial Expression Analysis on 2D and 3D Facial Images using Distance Based Features
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SÖYLEMEZ ÖMER FARUK,ERGEN BURHAN,HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Mühendislik Temel Alanı->Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.10.2017
Basım Tarihi :10.11.2017
Bildiri Adı : A Deep Facial Expression Analysis Application Conducted with Inception Architecture
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SÖYLEMEZ ÖMER FARUK, TÜMEN VEDAT, HARK SÖYLEMEZ NESRİN, ERGEN BURHAN
Alan Bilgisi :Mühendislik Temel Alanı->Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.10.2017
Basım Tarihi :10.11.2017
Bildiri Adı : A 3D facial expression recognition system based on SVM classifier using distance based features
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SÖYLEMEZ ÖMER FARUK,ERGEN BURHAN,HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Mühendislik Temel Alanı->Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 15.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.05.2017
Basım Tarihi :29.06.2017
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Durumlarına Göre Sosyal Anlatımcılık Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HARK SÖYLEMEZ NESRİN,ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.05.2017
Basım Tarihi :26.05.2017
Bildiri Adı : Pedagojik Formasyon Eğitim Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Durumları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HARK SÖYLEMEZ NESRİN,ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.10.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.10.2013
Basım Tarihi :02.11.2013
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 8
Kitap Adı : Eğitimde Yeni Nesil Teknolojiler-2023
Yazar Adı : OĞUZ EBRU, HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Efe Akademi Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6713-60-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar
Yazar Adı : HARK SÖYLEMEZ NESRİN, ADIYAMAN BERFİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Platanus Publishing
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6971-45-5
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler I
Yazar Adı : PEHLİVAN ERCÜMENT, HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Duvar Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8261-83-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : EĞİTİM & BİLİM 2022-II
Yazar Adı : HARK SÖYLEMEZ NESRİN, ADIYAMAN BERFİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : EFE AKADEMİK YAYINCILIK
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8324-74-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ 2 MULTİDİSİPLİNER BAKIŞ
Yazar Adı : HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : EFE AKADEMİ YAYINEVİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7450-56-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : IPCEDU E-KİTAP
Yazar Adı : HARK SÖYLEMEZ NESRİN, ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7228-61-9
Basım Türü :Elektronik
YIL :2020
Kitap Adı : Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün, Bugün ve Yarın)
Yazar Adı : EFE RIFAT, HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-241-513-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2018
Kitap Adı : Çocuk Eğitimine Farklı Bakışlar
Yazar Adı : HARK SÖYLEMEZ NESRİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Altın Kalem Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-9944-712-94-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2011
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL MEDYA KULLANMA DURUMLARINA GÖRE ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Bitiş Tarihi : 12.12.2017
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2017-12-26 15:13:18
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Eğitim Programları ve Öğretim
Güncelleme Tarihi : 2023-09-24 22:52:23