Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 27.06.2025 13:03:08
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 16.07.2025 14:22:24
Kişisel Bilgiler

DOÇ. MUSTAFA İLHAN
- E-posta: mustafa.ilhan@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2011 - 2015
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM BİLİMLERİ (DR)/
Tez Adı: Standart ve SLO taksonomisine dayalı rubrikler ile puanlanan açık uçlu matematik sorularında puanlayıcı etkilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile incelenmesi
Yüksek Lisans
2009 - 2011
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Dicle Üniversitesi örneği
Lisans
2005 - 2009
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)/
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOÇENT
- 2020 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2016 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2010 - 2016
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Türkçe Literatürdeki Matematik Kaygısı Ölçeklerinin Tematik İçerik Analizi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- EMRULLAH GÜZEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Geometri maddelerinin şekilli ve şekilsiz sunulmasının testin psikometrik özelliklerine ve öğrencilerin test puanlarına etkisi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
- İSLİM ATÇI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
Dersler
VERİLEN DERSLER
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Ölçek Geliştirme ve Uyarlama,2021-2022,Doktora (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Uygulamaları,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Test Geliştirme,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Araştırmalarında Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri,2021-2022,Doktora (Türkçe)
Seçmeli (Eğitimde Program Geliştirme),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Seçmeli (Sınıf-içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Araştırma Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması-I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Araştırmalarında Nicel Veri Analizi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Seçmeli (Eğitimde Program Geliştirme),2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Seçmeli (Eğitimde Program Geliştirme),2019-2020,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma,2019-2020,Doktora (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırmaya Giriş,2018-2019,Yüksek Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği,2018-2019,Yüksek Lisans (Türkçe)
Okul Deneyimi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
İstatistik,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Seçmeli II (Uygulamalı İstatistik),2017-2018,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2017-2018,Lisans (Türkçe)
İstatistik,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Alan Eğitimi ve Araştırma Projeleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2016-2017,Lisans (Türkçe)
İstatistik,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme ve Öğretim,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Seçmeli II (Eğt. Sist. Sorunlar, Eğilimler, Eğilimler ve Gelş),2016-2017,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : A Reliability Generalization Meta-analysis of the Climate Change Worry Scale
Dergi Adı : Frontiers in Psychology
Cilt :
ISSN : 1664-1078
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : A Study on the Use of the Rasch Model in the Analysis of Data Collected by Ranking Judgments
Dergi Adı : Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 2146-5606
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : The effects of reverse items on psychometric properties and respondents’ scale scores according to different item reversal strategies
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 11
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Adaptation of the Environmental Worry Index into Turkish: A Validity and Reliability Study on Teacher Candidates
Dergi Adı : Kastamonu Education Journal
Cilt : 34
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : The Effect of Presenting Geometry Items with and without Shapes on the Psychometric Properties of the Test and Students’ Test Scores
Dergi Adı : Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology-EPOD
Cilt : 15
ISSN : 1309-6575
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Doçentlik Kriterlerine ve Sürecine İlişkin Görüşler
Dergi Adı : Anadolu Türk Eğitim Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 2687-5314
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Adaptation of the Global Citizenship Scale-Short Form (GCS-SF) into Turkish
Dergi Adı : Başkent University Journal of Education (BUJE)
Cilt : 10
ISSN : 2148-3272
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : An investigation into students' perceptions of global competence and their level of being informed about global issues: The Turkey sample of PISA 2018
Dergi Adı : Journal of Innovative Research in Teacher Education
Cilt : 4
ISSN : 2757-6116
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Revize Edilmiş Çevresel Kimlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Öğretmen Adayları Üzerinde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : lnternational Journal of Geography and Geography Education
Cilt :
ISSN : 2630-6336
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Effects of Category Labeling With Emojis on Likert-Type Scales on the Psychometric Properties of Measurements
Dergi Adı : Journal of Psychoeducational Assessment
Cilt : 40
ISSN : 1557-5144
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Adaptation of Xenophobia Scale to Turkish: A Validity and Reliability Study
Dergi Adı : International Journal of Psychology and Education Studies
Cilt : 9
ISSN : 2148-9378
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Views of Academician Examiners on the Testing Accommodations of the Measurement, Selection and Placement Center for Disabled Test Takers
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 9
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Views of Teachers on the Potential Negative Effects of High Stake Tests
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 8
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Çoktan Seçmeli Maddelerde Uzmanlarca Öngörülen ve Ampirik Olarak Hesaplanan Güçlük İndekslerinin Karşılaştırılması
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 9
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması
Dergi Adı : Ege Coğrafya Dergisi
Cilt : 30
ISSN : 2636-8056
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : The Effect of the Item’s Type and Cognitive Level on Its Difficulty Index:The Sample of TIMSS 2015
Dergi Adı : Participatory Educational Research
Cilt : 7
ISSN : 2148-6123
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması
Dergi Adı : Mediterranean Journal of Educational Research
Cilt : 14
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Lisansüstü Eğitim Öğrencilerine Yönelik İstatistik Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması
Dergi Adı : Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Cilt : 10
ISSN : 1309-6575
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : An Analysis of Scoring via Analytic Rubric and General Impression in Peer Assessment
Dergi Adı : Turkish Journal of Education
Cilt : 8
ISSN : 2147-2858
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : An Empirical Study for the Statistical Adjustment of Rater Bias
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 6
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Ekolojik Kimlik Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 38
ISSN : 1301-9058
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : İkili Karşılaştırmalarla Ölçekleme Yöntemi ile Rasch Analizinden Elde Edilen Ölçek Değerlerinin Karşılaştırılması
Dergi Adı : İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1300-2899
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Likert Tipi Ölçeklerde Rasch Modelinin Kullanımı: Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği-Öğrenci Formu (ODKÖ-ÖF) Üzerinde Bir Uygulama
Dergi Adı : Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 8
ISSN : 2630-6301
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Akademisyenlerin Perspektifinden Türkiye’de Eğitimde Fırsat Eşitsizliğine Neden Olan Faktörlerin Sıralama Yargılarıyla İncelenmesi
Dergi Adı : Yükseköğretim Dergisi
Cilt : 8
ISSN : 2146-7978
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : A Comparison of Difficulty Indices Calculated for Open-ended Items According to Classical Test Theory and Many Facet Rasch Model
Dergi Adı : Eurasian Journal of Educational Research
Cilt : 75
ISSN : 1302-597X
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Standart ve SOLO Taksonomisine Dayalı Rubrikler ile Puanlanan Açık Uçlu Matematik Sorularında Puanlayıcı Katılığı ve Cömertliğinin İncelenmesi
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 42
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : A Comparison of the Reliability of the Solo- and Revised Bloom’s Taxonomy-Based Classifications in the Analysis of the Cognitive Levels of Assessment Questions
Dergi Adı : Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 2146-0655
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : The Number of Response Categories and the Reverse Scored Item Problem in Likert-Type Scales: A Study with the Rasch Model
Dergi Adı : Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Cilt : 8
ISSN : 1309-6575
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Likert Tipi Ölçeklerde Klasik Test Kuramı ile Rasch Analizinden Elde Edilen Yetenek Kestirimleri Arasındaki Uyumun Test Edilmesi
Dergi Adı : Ege Eğitim Dergisi
Cilt : 18
ISSN : 1307-4474
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : An Evaluation of the Psychometric Properties of Three Different Forms of Daly and Miller’s Writing Apprehension Test through Rasch Analysis
Dergi Adı : Educational Sciences: Theory Practice
Cilt : 17
ISSN : 2148-7561
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması
Dergi Adı : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 17
ISSN : 1303-0493
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Who are Teachers? A Study of Identity Hierarchy
Dergi Adı : Cogent Education
Cilt : 4
ISSN : 2331-186X
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Öğrencilerin Sınıf Değerlendirme Atmosferine İlişkin Algılarının Okula Yönelik Tutumları Üzerindeki Yordayıcı Rolü
Dergi Adı : Kastamonu Eğitim Dergisi
Cilt : 25
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Sınıftaki Farklılıklar için Öğretmen Yeterlikleri Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması
Dergi Adı : Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 1304-8139
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : The Identification of the Views of Raters on Standard Rubrics and Rubrics Based on the Solo Taxonomy
Dergi Adı : Eğitimde Kuram ve Uygulama
Cilt : 12
ISSN : 1304-9496
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : A Comparison of the Results of Many-Facet Rasch Analyses Based on Crossed and Judge Pair Designs
Dergi Adı : Educational Sciences: Theory Practice
Cilt : 16
ISSN : 1303-0485
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Açık Uçlu Sorularla Yapılan Ölçmelerde Klasik Test Kuramı ve Çok Yüzeyli Rasch Modeline Göre Hesaplanan Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması
Dergi Adı : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 31
ISSN : 1300-5340
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Araştırmacıların Nicel Veri Analizinde Karşılaştıkları Güçlüklerin İkili Karşılaştırmalar Yoluyla İncelenmesi
Dergi Adı : Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 13096575
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Standart Testlere Yönelik İnanç (STYİÖ) Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Cilt : 12
ISSN : 1304-429-X
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kazanımları ile Ders Kitabı Değerlendirme Sorularının SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi
Dergi Adı : Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 29
ISSN : 1303-0310
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : The Predictive Power of Students Perceptions of Classroom Assessment Environment for Their Mathematics Anxiety
Dergi Adı : Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 34
ISSN : 1300-302X
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : An Investigation of Teachers’ Beliefs about Learning
Dergi Adı : Croatian Journal of Education
Cilt : 16
ISSN : 1848-5197
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Kültürel Zekâ Ölçeği’nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Cilt : 29
ISSN : 1300-5340
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Performans Değerlendirmeye Karışan Puanlayıcı Etkilerini Azaltmanın Yollarından Biri Olarak Puanlayıcı Eğitimleri
Dergi Adı : Journal of Europan Education
Cilt : 4
ISSN : 2146-26744
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Risk Alma Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyonlaİncelenmesi
Dergi Adı : Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
Cilt : 14
ISSN : 1303-0485
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Odaklı Akademik Risk Alma Ölçeği’nin (SOARAÖ) Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Cilt : 4
ISSN : 2146-5606
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Prospective Teachers Individual Innovativeness and Their Adopted Philosophies of Education
Dergi Adı : US-China Education Review-B
Cilt : 4
ISSN : 2161-6248
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği’nin (SDAÖ) Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 39
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Akademik Tükenmişlik ile Sınıf Değerlendirme Atmosferi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 39
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : 8 Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Kazanımları ile Değerlendirme Sorularının SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi
Dergi Adı : Doğu Coğrafya Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1302-7956
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Sosyal ve Kültürel Zekâ Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
Dergi Adı : Turkish Journal of Education
Cilt : 4
ISSN : 2147-2858
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : LISREL ve AMOS Programları Kullanılarak Gerçekleştirilen Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) Analizlerine İlişkin Sonuçların Karşılaştırılması
Dergi Adı : Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1309-6575
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Matematik Başarı Yönelimleri Ölçeği’nin Geliştirilmesi (MBYÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences
Cilt : 6
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Davranışları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Dergi Adı : e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 4
ISSN : 1309-6265
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Matematik Odaklı Epistemolojik İnanç Ölçeği (MOEİÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Kuramsal Eğitim Bilim
Cilt : 6
ISSN : 1308-1659
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Katılımcı Değerlendirmeye Yönelik İnanç Ölçeği’nin (KDYİÖ) Türkçe Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Journal of Europan Education
Cilt : 3
ISSN : 2146-2674
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik ile Ders Çalışma Becerileri Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyon ile İncelenmesi
Dergi Adı : Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Cilt : 10
ISSN : 1303-5134
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Mathematics Oriented Implicit Theory of Intelligence Scale: Validity and Reliability Study
Dergi Adı : GESJ: Education Science and Psychology
Cilt : 3
ISSN : 1512-1232
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Örtük Zeka Teorisi Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 1307-6086
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : 8 Sınıf Öğrencilerinin Geometrik ve Cebirsel Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1301-0085
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumları ile Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Cilt : 3
ISSN : 2147-1908
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Ders Çalışma Becerileri ile Akademik Risk Alma Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyon ile İncelenmesi
Dergi Adı : Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 2146-5266
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konularındaki KavramYanılgılarının Giderilmesine Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Yönteminin Etkisi
Dergi Adı : The Journal of AcademicSocial Science Studies
Cilt : 6
ISSN : 2147-2971
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazır Bulunuşluk Ölçeği’nin (ÇÖHBÖ) Türkçe formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Cilt : 3
ISSN : 2147-1908
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Matematik Kaygısının Matematik Başarısını Yordama Gücünün Cinsiyet ve Sınıf Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : Gaziantep University Journal of Social Sciences
Cilt : 12
ISSN : 1303-0094
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Tahmin Et-Gözle-Açıkla Stratejisi ile Desteklenmiş Yansıtıcı Düşünmeye Dayalı Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Dergi Adı : Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1302-5147
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : An Examination of the Relation between 8th Grade Students’ Level of Academic Risk Taking and Their Positive and Negative Perfectionism Traits
Dergi Adı : Çukurova University Faculty of Education Journal
Cilt : 42
ISSN : 1302-9967
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği’nin (MÖYÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1308-7177
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : The Journal of AcademicSocial Science Studies
Cilt : 5
ISSN : 2147-2971
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği
Dergi Adı : Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 1302-8944
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : Necatibey Eğitim FakültesiElektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Cilt : 6
ISSN : 1307-6086
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Öğrenmeye Yönelik İnanç Öçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 1303-5134
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Matematik Kaygısı ile Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçiliğin Matematik Başarısını Yordama Gücü
Dergi Adı : Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 8
ISSN : 1306-7850
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Yer Alan Fiziksel Olaylar Öğrenme Alanına Ait Kazanımlar İle Fizik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Fen Okuryazarlığı Açısından Karşılaştırılması
Dergi Adı : İlköğretim Online
Cilt : 11
ISSN : 1305-3515
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Düzeyleri ile Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 2148-7510
Yayın Tarihi : 2012
Bildiri Adı : Matematik Kaygısı Ölçeği’nin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAN Ümit Can,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.12.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.12.2024
Basım Tarihi :24.12.2024
Bildiri Adı : Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme İnançlarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜZEL EMRULLAH,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.11.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.11.2024
Basım Tarihi :26.11.2024
Bildiri Adı : Matematik Öğretmenlerinin Açık Uçlu Soruları Puanlama Davranışlarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞAHİN Hilal,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.06.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.06.2024
Basım Tarihi :27.06.2024
Bildiri Adı : Cebirsel İfadelerde Kesin Doğru Yanıtlı ve Yanıtı Gizlenmiş Çoktan Seçmeli Testlerin Psikometrik Özelliklerinin Karşılaştırılması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATÇI İSLİM, İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.12.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :20.12.2023
Bildiri Adı : R Yazılımına Dayalı Programlar ve Web Araçlarından Örnekler
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜLER NEŞE, İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.11.2022
Basım Tarihi :19.12.2022
Bildiri Adı : Undergraduates' Views on the Use of Measurement and Evaluation as a Mobbing Tool (Sample of Ziya Gökalp Faculty of Education)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.06.2022
Basım Tarihi :25.10.2022
Bildiri Adı : JAMOVI ve JASP Programlarının Faktör Analizine ilişkin Varsayılan Özellikler ve Çıktılar Açısından Karşılaştırılması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA, GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.06.2022
Basım Tarihi :30.08.2022
Bildiri Adı : Standart Belirleme ile İlgili Araştırmaların Tematik İçerik Analizi (Thematic Content Analysis of Standard Setting Studies)
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,GÜLER NEŞE,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.12.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.12.2020
Basım Tarihi :28.12.2020
Bildiri Adı : Öğrenme ve Öğretme Uluslararası Anketi (TALIS) 2018’e Göre Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞAHİN MELEK GÜLŞAH,ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.10.2019
Basım Tarihi :18.10.2019
Bildiri Adı : Sıralama Yargılarına Göre Toplanan Verilerin Analizinde Rasch Modelinin Kullanımına Yönelik Örnek Bir Çalışma
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜLER NEŞE,İLHAN MUSTAFA,ŞAHİN MELEK GÜLŞAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.10.2019
Basım Tarihi :18.10.2019
Bildiri Adı : Çoktan Seçmeli Testlerde Uzmanlarca Öngörülen ve Ampirik Olarak Hesaplanan Madde Güçlük İndekslerinin Karşılaştırılması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜLER NEŞE,İLHAN MUSTAFA,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019
Bildiri Adı : Ölçme Değerlendirmede Öğretmenin Mesleki Sorumluluğu: Etik
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.04.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.04.2019
Basım Tarihi :31.05.2019
Bildiri Adı : Ölçme Aracının Ayırt Ediciliğine İlişkin bir İstatistik: Ferguson Delta
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.04.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.04.2019
Basım Tarihi :25.04.2019
Bildiri Adı : Lisansüstü Eğitim Öğrencilerine Yönelik İstatistik Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 14.02.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.02.2019
Basım Tarihi :15.03.2019
Bildiri Adı : Eğitim Bilimleri Alanındaki Doktora Tezlerinde Yer Verilen Sayıltıların Uygunluğunun İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.09.2018
Basım Tarihi :30.11.2018
Bildiri Adı : Öğretmenler için Öğrenci Kaynaklı Sosyal Stres Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Klasik Test Kuramı ile Madde Tepki Kuramına Dayalı Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.09.2018
Basım Tarihi :30.11.2018
Bildiri Adı : İklim Değişikliği Bilgi Testinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GEZER MELEHAT,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2018
Basım Tarihi :31.10.2018
Bildiri Adı : Analysing Teachers’ Views on the Probable Negative Effects of High Stake Tests Through Paired Comparisons Based on Rasch Analysis
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :29.09.2018
Bildiri Adı : Merkezi Sınavlara İlişkin Öğretmen İnançları Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.02.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.02.2018
Basım Tarihi :18.02.2018
Bildiri Adı : A Comparision of the Results Obtained from t-Test and Anova, and Many Facet Rasch Analysis for Difference Based Statistics
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜLER NEŞE,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.10.2017
Basım Tarihi :06.10.2017
Bildiri Adı : A Comparison of the Results of Canonical Correlation Analysis and the Structural Regression Model
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.10.2017
Basım Tarihi :06.10.2017
Bildiri Adı : Sınıf-içi Değerlendirmelerde İletişim Özellikleri, Sınıf Değerlendirme Atmosferi ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.05.2017
Basım Tarihi :11.05.2017
Bildiri Adı : The Turkish Adaptation of the Adherence to Ethical Principles in Educational Assessment Scale: A Validity and Reliability Study
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.10.2016
Basım Tarihi :01.12.2016
Bildiri Adı : An Examination of the Relationships Between Test Anxiety And Classrrom Assessment Environment
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.10.2016
Basım Tarihi :01.12.2016
Bildiri Adı : Likert Tipi Ölçeklerde Olumsuz Madde ve Kategori Sayısına İlişkin Rasch Modeli ile Bir İnceleme
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :30.09.2016
Bildiri Adı : An Analysis of Students Perceptions of Classroom Assessment Environment by Their Grade Level
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.10.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.10.2015
Basım Tarihi :22.10.2015
Bildiri Adı : Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabındaki Değerlendirme Soruları ile Öğrenci Çalışma Kitabındaki Etkinliklerin SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GEZER MELEHAT,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.04.2015
Basım Tarihi :23.04.2015
Bildiri Adı : Performans Değerlendirmeye Karışan Puanlayıcı Etkileri: Kuramsal bir Analiz
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2014
Basım Tarihi :01.09.2014
Bildiri Adı : Standart Testlere Yönelik İnanç Ölçeği’nin (STYİÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.06.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.06.2014
Basım Tarihi :09.06.2014
Bildiri Adı : LISREL ve AMOS Programları Kullanılarak Gerçekleştirilen Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) Analizlerine İlişkin Sonuçların Karşılaştırılması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.06.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.06.2014
Basım Tarihi :09.06.2014
Bildiri Adı : Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GEZER MELEHAT,İLHAN MUSTAFA,ÖNER SUNKUR MERAL,ÇETİN BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.05.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.05.2014
Basım Tarihi :07.05.2014
Bildiri Adı : The Relationship Between Implicit Theory of Intelligence and Learning Approaches
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.07.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.07.2013
Basım Tarihi :01.07.2013
Bildiri Adı : Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 12.09.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.09.2012
Basım Tarihi :12.09.2012
Bildiri Adı : Tahmin Et-Gözle-Açıkla Yöntemi ile Desteklenmiş Yansıtıcı Düşünmeye Dayalı Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖNER SUNKUR MERAL,İLHAN MUSTAFA,SUNKUR MURAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.10.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.10.2011
Basım Tarihi :05.10.2011
Bildiri Adı : İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖNER SUNKUR MERAL,ORAL BEHÇET,BULUT İLHAMİ,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.10.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.10.2011
Basım Tarihi :05.10.2011
Bildiri Adı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Doçentlik Kriterlerine ve Sürecine İlişkin Görüşler
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GELBAL SELAHATTİN, GÜLER NEŞE, İLHAN MUSTAFA, TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.09.2022
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Genellenebilirlik Kuramından Elde Edilen Sonuçlar ile Rasch Analizine Dayalı Genellenebilirlik Sonuçlarının Karşılaştırılması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA, GÜLER NEŞE, TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.09.2021
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : ÖSYM Sınavlarında Engelli Salon Görevlisi Olarak Bulunan Akademisyenlerin Engelli Adaylara Yönelik Sınav Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN MUSTAFA, ŞAHİN MELEK GÜLŞAH, ÇETİN BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.09.2021
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Sıralama Yargılarına Dayalı Ölçeklemede Uyarıcıların Yargıcılara Hangi Sırada Sunulduğu Ölçekleme Sonuçlarını Etkiler mi?
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YILDIRIM GÖRGÜLÜ YILDIZ, ŞAHİN MELEK GÜLŞAH, İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.09.2022
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 15
Kitap Adı : Puanlayıcı Yargılarına Dayalı Ölçmelerde Geçerlik ve Güvenirlik
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6287-46-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2024
Kitap Adı : JASP ile İstatistiksel Analiz: Uygulamalı Bir Rehber
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6140-81-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2024
Kitap Adı : Adım Adım Uygulamalı İstatistik
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA, TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN, GÜLER NEŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8044-61-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitimde Araştırma Yöntemleri: Temel Kavramlar, İlkeler ve Süreçler
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA, GEZER MELEHAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9786257676816
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7676-74-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA,GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7880-17-6
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Kitap Adı : Ölçeklerin ve Diğer Ölçme Araçlarının Uyarlanması: Problemler ve Çözümler
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-278-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-296-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : Değişen Dünyada Eğitim
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-241-248-0
Basım Türü :Elektronik
YIL :2018
Kitap Adı : Psikoloji için İstatistiksel Metotlar
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-569-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2017
Kitap Adı : Sosyal Bilimler için İstatistik
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-488-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2016
Kitap Adı : Sosyal Bilimler için İstatistik
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :0-205-18460-X
Basım Türü :Basılı
YIL :2016
Kitap Adı : Madde Tepki Kuramının Temelleri
Yazar Adı : İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :1-886047-03-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2016
Kitap Adı : Matematik Eğitiminde Teoriler
Yazar Adı : ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-391-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2016
Kitap Adı : Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı
Yazar Adı : ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Nobel Akademik Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-320-250-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2015
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 4
Proje Adı: Puanlayıcı Yargılarına Dayalı Ölçmelerde Geçerlik ve Güvenirlik
Bitiş Tarihi : 16.02.2024
Proje Konusu : Bilimsel araştırmalarda doğru sonuçlara ulaşılabilmesi her şeyden önce toplanan verilerin geçerli ve güvenilir olmasına bağlıdır. Bu anlamda araştırma verilerine dayalı olarak bir çıkarıma varmadan önce çalışma verilerinin psikometrik nitelikleri test edilmelidir. Verilerin psikometrik özelliklerini test ederken yürütülmesi gereken işlemler, ölçme aracının yapısına ve ölçme sonuçlarına karışabilecek hata kaynaklarına göre farklılaşır. Örneğin objektif puanlanan ölçme araçlarında puanlayıcılar bir hata kaynağı değildir. Bu nedenle puanlayıcı güvenirliğini test etmeye gerek yoktur. Öte yandan performans görevleri ya da gözleme dayalı veriler gibi puanlayıcı yargılarına dayalı ölçmelerde ölçme sonuçlarına puanlayıcı kaynaklı hatalar karışabilir. Buna bağlı olarak verilerin geçerlik ve güvenirliğini test ederken puanlayıcı hatalarını incelemek ve puanlayıcı güvenirliğini ortaya koymak gerekir. Eğitim bilimleri, sağlık bilimleri, spor bilimleri, güzel sanatlar vb. birçok alanda yürütülen araştırmalarda puanlayıcı yargılarına dayalı veriler kullanılabilmektedir. Bu bakımdan araştırmacılara, puanlayıcı yargılarına dayalı ölçmelerin psikometrik niteliğini test ederken uygulanması gereken istatistiksel işlemlere ilişkin yeterliklerin kazandırılması önemlidir. Bundan dolayı söz konusu yeterlikleri geliştirmeye dönük bilimsel etkinliklerin araştırmacılara faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu düşünce, puanlayıcı yargılarına dayalı ölçmelerin geçerlik ve güvenirliğini konu edinen bu etkinlik için motivasyon kaynağı olmuştur. Etkinlik kapsamında sübjektif nitelik taşıyan ölçmelerde geçerlik ve güvenirliği test etmeye yönelik işlemler farklı ölçme kuramlarına göre (Klasik Test Kuramı-KTK, Genellenebilirlik Kuramı-GK ve Çok Yüzeyli Rasch Modeli-ÇYRM) teorik temelleri ve paket programlardaki uygulamalarıyla birlikte ele alınacaktır. Etkinliğe ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin temel kavramlar ile başlanıp ölçme araç ve sonuçlarında bulunması gereken özellikler ile devam edilecektir. Sonrasında puanlayıcı hataları ve puanlayıcı hatalarını azaltmaya yönelik önlemler (puanlama anahtarı kullanımı, puanlayıcı eğitimi vb.) üzerinde durulacaktır. Bunu takiben önce KTK’ya, daha sonra GK’ya ve ardından ÇYRM’ye göre sübjektif ölçmelerin geçerlik ve güvenirliğini test etmeye yönelik uygulamalar sunulacaktır. Elbette sıralanan kuramların tümünü eğitim kapsamında derinlemesine inceleme olanağı yoktur. Etkinlik kapsamında kuramların temel mantığı ve terminolojisi, birbirine göre üstünlük ve sınırlılıkları ana hatlarıyla verilecek; her bir kuramın uygulamada nasıl kullanılabileceği üzerinde durulacaktır. Bu sayede etkinliğe katılan araştırmacıların ilgili kuramlara ait derinlemesine bilgileri üzerine inşa edebilecekleri bir temel kazanmaları öngörülmektedir. Alanyazında Likert tipi ölçek geliştirme ve uyarlama süreçlerine odaklanan ya da objektif puanlanan ölçme araçlarından elde edilen verilerin analizine yönelik çok sayıda kaynak bulunmaktadır. Ayrıca bu konularla ilgili birçok eğitim etkinliği düzenlenmiştir. Diğer taraftan puanlayıcı yargılarına dayalı ölçmelerde geçerlik ve güvenirliği konu edinen gerek kaynak sayısı gerekse de eğitim etkinlikleri sınırlıdır. Bu da projenin araştırmacılara katkı sunma potansiyelini arttırmaktadır.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2024-04-05 20:35:58
Proje Adı: Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme (ONLINE MAYIS 2021)
Bitiş Tarihi : 29.05.2021
Proje Konusu : Eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme temel alanında doktora eğitimine devam eden öğrencilere başarı testi geliştirme sürecine yönelik olarak verilen eğitim
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-09-13 10:00:12
Proje Adı: Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme (ONLINE MART-NİSAN 2021)
Bitiş Tarihi : 03.04.2021
Proje Konusu : Eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme temel alanında doktora eğitimine devam eden öğrencilere başarı testi geliştirme sürecine yönelik olarak verilen eğitim
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-09-29 11:23:37
Proje Adı: Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme
Bitiş Tarihi : 25.01.2019
Proje Konusu : Başarı Testi Geliştirmeye Yönelik Eğitim (TÜBİTAK 2237 Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği)
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-09-13 10:00:05
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği
Başlama Tarihi :2025
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ: Temel Kavramlar, İlkeler ve Süreçler
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Başlama Tarihi :30.06.2021
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2024-11-03 16:14:29