Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 03.07.2025 04:34:28
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 16.07.2025 10:35:50
Kişisel Bilgiler

ÖĞR. GÖR. MUHAMMET FAYSAL AKIN
- E-posta: muhammetfaysalakın@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Yüksek Lisans
2005 - 2007
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Özdeşlik konusunun öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkileri
Lisans
1982 - 1989
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)/
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
- 2009 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 1997 - 2009
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 1992 - 1997
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.
Dersler
VERİLEN DERSLER
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI,2019-2020,Lisans (Türkçe)
SEÇMELİ ( EĞİTSEL OYUN AKTİVİTİLERİ),2019-2020,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK TARİHİ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK,2019-2020,Lisans (Türkçe)
BİLİM TARİHİ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI,2019-2020,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2019-2020,Lisans (Türkçe)
SEÇMELİ(MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI),2018-2019,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ÖGRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL TASARIMI,2018-2019,Lisans (Türkçe)
BİLİM TARİHİ,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI,2018-2019,Lisans (Türkçe)
SEÇMELİ ( EĞİTSEL OYUN AKTİVİTİLERİ),2018-2019,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK TARİHİ,2018-2019,Lisans (Türkçe)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI,2018-2019,Lisans (Türkçe)
SEÇMELİ(MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI),2017-2018,Lisans (Türkçe)
SOYUT MATEMATİK,2017-2018,Lisans (Türkçe)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI,2017-2018,Lisans (Türkçe)
SEÇMELİ (MATEMATİKSEL DÜŞÜNME),2017-2018,Lisans (Türkçe)
ÖGRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL TASARIMI,2017-2018,Lisans (Türkçe)
ÖGRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL TASARIMI,2016-2017,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2016-2017,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2016-2017,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI,2016-2017,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2016-2017,Lisans (Türkçe)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI,2016-2017,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,2016-2017,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2015-2016,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri I,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2014-2015,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri I,2014-2015,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2014-2015,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2014-2015,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri I,2013-2014,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2013-2014,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2013-2014,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2013-2014,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2012-2013,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2012-2013,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2012-2013,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2012-2013,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2011-2012,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2011-2012,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2011-2012,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2010-2011,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2010-2011,Lisans (Türkçe)
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME,2010-2011,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2009-2010,Lisans (Türkçe)
MANTIK,2009-2010,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri I,2009-2010,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK VE YAŞAM,2009-2010,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Analysis of Contextual Problem Solutions, Mathematical Sentences, and Misconceptions of Pre-Service Mathematics Teachers
Dergi Adı : International Electronic Journal of Mathematics Education
Cilt : 17
ISSN : 1306-3030
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : İlköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli problemi Benckert kriterlerine göre değerlendirmesi
Dergi Adı : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 20
ISSN : 2148-4929
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : The role of material use in mathematics teaching on mathematical thinking skills and misconceptions
Dergi Adı : İlköğretim Online
Cilt : 18
ISSN : 1305-3515
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Matematik öğretmeni adaylarının bağlam temelli olan ve olmayan problemlere ilişkin başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından karşılaştırılması
Dergi Adı : Journal of Turkish Studies
Cilt : 13
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Naef Modulan Toy Materyalinin Görsel Tasarım İlke ve Öğelerine Göre Değerlendirilmesi ve Öğrenci Görüşleri
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2017
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Bloom’un Bilişsel Alandaki Taksonomisinin Tam Küp Modeline Uygulanabilirliğinin Araştırılması
Dergi Adı : İnes Journal
Cilt : 2
ISSN : 2149-0848
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Dört Kefeli Cebir Terazisi Somut Materyali Yardımı ile Tamsayılar Konusunun Öğretimi
Dergi Adı : İlköğretim Online
Cilt : 13
ISSN : 1305-3515
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Influence Of Use Of The Bezique Addition Board In Elementary School Arithmetic Problems On Students’ Success And Ont Their Attitudes Towards Mathematics
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 9
ISSN : 1468-3849
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Toplama çıkarma işlemleri ile kümelerle yapılan birleşim fark işlemlerini andıran görsel kullanımı
Dergi Adı : Kastamonu Eğitim Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 1300-8811
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Somut Materyallerle Matematik Öğretimi Dört Kefeli Cebir Terazisi Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
Cilt : 4
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Analyzing the Ability of Correlating the Knowledge with Daily Lifeof Prospective Teachers who will Educate the New Generation
Dergi Adı : International Journal of Social Sciences and Education
Cilt : 2
ISSN : 2223-4934
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : ÖZDEŞLİKLERİN ELDE EDİLMESİNDE TAM KÜPMODELİNİN ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİLERİ
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2010
Makale Adı : Acquisition of identities via simulation by starting from the movementto opposite directions
Dergi Adı : İlköğretim Online
Cilt : 9
ISSN : 1305-3515
Yayın Tarihi : 2010
Makale Adı : Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi
Dergi Adı : http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io
Cilt : 7
ISSN : 1305-3515
Yayın Tarihi : 2008
Makale Adı : Eğitim fakültesi öğrencilerinin matematik dersinin öğretim şekli üzerine bir değerlendirme
Dergi Adı : http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esosder/article/view/5000068037
Cilt : 5
ISSN :
Yayın Tarihi : 2006
Makale Adı : PACHPATTE INEQUALITIES ON TIME SCALES
Dergi Adı : Journal of Inequalities in Pure and Applied Mathematics
Cilt : 6
ISSN : 1443-5756
Yayın Tarihi : 2005
Bildiri Adı : Analysis of contextual problem solutions and misconceptions: A study on pre-service mathematics teachers
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL,İLHAN AZİZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Matematik Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.09.2020
Basım Tarihi :20.09.2020
Bildiri Adı : Matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli olan ve olmayan problemlere ilişkin başarı düzeylerinin incelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İLHAN AZİZ,AKIN MUHAMMET FAYSAL,ÇELİK HALİL COŞKUN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Matematik Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.07.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.07.2018
Basım Tarihi :16.07.2018
Bildiri Adı : THE INVESTIGATION OF (AXB)nIDENTITY THROUGH JO NIEMEYER MODELING(NAEF MODULAN TOY)ACCORDING TO VIEWS OF STUDENTS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL,İLHAN AZİZ,ÇELİK HALİL COŞKUN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 15.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :17.12.2017
Bildiri Adı : Teachıng ıdentıtıes of (axb)n wıth jo nıemeyer modelıng (naefmodulan toy) according to vısual desıgn prıncıples and electıves
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN,AKIN MUHAMMET FAYSAL,İLHAN AZİZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :22.11.2017
Bildiri Adı : The ınvestıgatıon of (axb)n ıdentıty through Jo Nıemeyer modelıng (Naef Modulan Toy) accordıng to vıews of students
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL,İLHAN AZİZ,ÇELİK HALİL COŞKUN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Matematik Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :22.01.2017
Bildiri Adı : Ebob ve Ekok Konusu İçin onluk Taban Bloklarının Altıncı Sınıf Öğrencileri Üzerindeki Etkisi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.05.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.05.2013
Basım Tarihi :20.05.2013
Bildiri Adı : Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Bir Yapıdaki Altın Oranı Elde Etme Becerilerinin İncelenmes
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.05.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.05.2013
Basım Tarihi :04.05.2013
Bildiri Adı : Cebirsel düşünme sürecinde üslü sayıların öğretimi ile ilgili probleme dayalı bir algoritma çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL,İNAN CEMİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.09.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.09.2012
Basım Tarihi :16.09.2012
Bildiri Adı : Toplama-çıkarma işlemleri ile kümelerle yapılan bileşim-fark işlemlerini andıran görsel kullanımı
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇETİN ÖMER FARUK,AKIN MUHAMMET FAYSAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.06.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.06.2012
Basım Tarihi :30.06.2012
Bildiri Adı : Buluş Yoluyla Saat Kadranındaki Çarpanlar ve Katların Öğretimi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL,KUTLUCA TAMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.09.2011
Basım Tarihi :19.09.2011
Bildiri Adı : Özdeşlik Konusunun Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Ürünlerine Etkileri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.11.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.11.2007
Basım Tarihi :12.11.2008
Bildiri Adı : 8.Sınıf Cebir Öğrenme Alanında Pascal Üçgeni (Binom Açılımı) Kazanımının Küp Modeli İle Elde Edilişi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 12.10.2007
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :20.10.2007
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 2
Kitap Adı : FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR
Yazar Adı : AKIN MUHAMMET FAYSAL, İLHAN AZİZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Matematik Eğitimi
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-775-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Yaşamdan Matematiğe Hikayeler
Yazar Adı : AKIN MUHAMMET FAYSAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yayın Evi : Vizetek
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-7523-30-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 2
Proje Adı: Eldeli Toplama Materyali Olan Abaküs Yerine Marköz ün Kullanımının Öğrencilerin Başarılarına Etkisi
Bitiş Tarihi : 17.03.2010
Proje Konusu : Dört İşlem
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-03-28 23:04:42
Proje Adı: Geleceğin Öğretmenlerinin Derslerinde Somut Materyalleri Kullanmalarının Matematik Öğretimine Etkileri
Bitiş Tarihi : 08.04.2009
Proje Konusu : Matematik Öğretimi Laboratuvarı
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-03-28 23:12:59
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: Bilim Teknoloji Derneği
Başlama Tarihi :2022
Bitiş Tarihi :
Kuruluş Adı: Matematikçiler Derneği
Başlama Tarihi :2011
Bitiş Tarihi :2017
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2025-02-24 11:52:03