Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 15:35:32
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 15:35:32
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET BARS
- E-posta: mehmet.bars@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2012 - 2016
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR)/
Tez Adı: Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalıkları, öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlikleri ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi
Yüksek Lisans
2010 - 2012
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: İlköğretim II. kademede matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görülşerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi(Diyarbakır ili örneği)
Lisans
2004 - 2008
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Lisans
2014 - 2017
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
HUKUK FAKÜLTESİ/HUKUK PR./
Tez Adı: ---
Önlisans
2009 - 2012
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ/HUKUK BÖLÜMÜ/ADALET PR. (AÇIKÖĞRETİM)/
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2018 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2011 - 2018
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Enstitü Müdür Yardımcısı
- 2018 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Okul öncesi öğretmenlerinin katı atık ve geri dönüşüme yönelik tutumları ile katı atık ve geri dönüşüm etkinliklerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- RECEP TARIM(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- İlkokul 2. sınıf matematik dersi öğretim sürecinde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- MEHMET FATİH BEYAZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Sınıf öğretmenlerinin yetkinlik algısı ile matematik öğretimi kaygısı arasındaki ilişkide iletişim becerilerinin aracılık rolünün incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- HELİN ŞİLAN PEKTAŞ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Okul öncesi öğretmenlerinin teknolojik öz yeterlilik düzeylerinin incelenmesi (İzmir ili örneği)
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- PELŞİN KAVAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
- Ortaokul öğrencilerinin okuma kültürlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- LEYLA AKÜZÜM(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
- Halk eğitimi merkezlerinde görev alan sınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimine ilişkin görüşleri
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
- YUSUF BAŞKAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
Dersler
VERİLEN DERSLER
Eğitim Antropolojisi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Mikro Öğretim,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Bilim Etiği,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Okullarda Rehberlik,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi II,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Hukuku,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitim Felsefesi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Topluma Hizmet Uygulamaları,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Matematik Eğitimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi I,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bilim Etiği,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Özel Eğitim ve Kaynaştırma,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Okul Deneyimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Mikro Öğretim,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Çocuk Haklarının Eğitimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitim Hukuku,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Felsefesi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitsel Ders Aktiviteleri,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2019-2020,Lisans (Türkçe)
İstatistik,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Bilim Etiği,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi II,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Topluma Hizmet Uygulamaları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Okul Deneyimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi I,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Matematik Eğitimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Çocuk Haklarının Eğitimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitim Felsefesi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi II,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Okul Deneyimi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Çocuk Gelişimi ve Erinlik Psikolojisi,2018-2019,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitsel Ders Aktiviteleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Araştırma Projesi I,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği,2018-2019,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Eğitim Felsefesi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Matematik Eğitimi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Bilim ve Araştırma Etiği,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Eğitim Sosyolojisi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Topluma Hizmet Uygulamaları,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)
İstatistik,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Çocuk Haklarının Eğitimi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Rehberlik,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Çocuk Haklarının Eğitimi,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Adaptation of Metacognition in Mathematics Scale to Turkish: A Validity and Reliability Study
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences
Cilt : 14
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Türkiye'de 2003-2021 Yılları Arasında Yayımlanan Eğitim-Öğretim Konulu E-Öğrenme Tezlerindeki Eğilimler
Dergi Adı : International Journal of Eurasia Social Sciences
Cilt : 13
ISSN : 2146-1961
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Opinions of Classroom Teachers Working in Public Education Centers on Adult Education
Dergi Adı : International Journal of Curriculum and Instructional Studies
Cilt : 12
ISSN : 2146-3638
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Ortaokul öğrencilerinin okuma kültürlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Dergi Adı : RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Cilt :
ISSN : 2148-9599
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Investigation of Preschool Preservice Teachers’ Perceptions of Scientific Knowledge through Metaphor
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 8
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : İlkokul Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Sürecinde, Bilgi ve İletişim Teknolojisi Araçlarını Kullanmanın Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Matematik öğretiminin ölçme ve değerlendirme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı
Dergi Adı : Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 2146-3638
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : The Relationship among Metacognitive Awareness, Self-Efficacy toward the Teaching Profession and the Problem Solving Skills of Teacher Candidates
Dergi Adı : Eurasian Journal of Educational Research
Cilt :
ISSN : 1302597X
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde Kahoot! ve Plickers uygulamalarının incelenmesi
Dergi Adı : Ege Eğitim Dergisi
Cilt : 18
ISSN : 1307-4474
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Investigation of prospective teachers metacognitive awareness in terms of some variables
Dergi Adı : Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Cilt : 6
ISSN : 2148-239X
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Matematik Umutsuzluk Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : 4+4+4 Sistemi İle Yenilenen İlk Okuma Yazma Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Dergi Adı : Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 2149-0848
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Harmanlanmış Öğrenme Yaklaşımının Matematik Dersi 2 Dereceden Denklemler Alt Öğrenme Alanında Öğrenci Başarısına Etkisi
Dergi Adı : Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Katılımcı Değerlendirmeye Yönelik İnanç Ölçeği'nin (KDYİÖ) Türkçe Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Journal of European Education
Cilt : 3
ISSN : 2146-2674
Yayın Tarihi : 2013
Bildiri Adı : Türkiye ve Azerbaycan'da Öğretmen Yetiştirme Sistemi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.06.2022
Basım Tarihi :14.10.2022
Bildiri Adı : Dinamik Matematik Yazılımı Geogebra’nın Üstbilişin Tahmin ve Planlama Bileşenlerini Desteklemedeki Pedagojik Potansiyeli
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET, ZENGİN YILMAZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.10.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.10.2021
Basım Tarihi :30.10.2021
Bildiri Adı : İlkokul Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Sürecinde, Bilgi ve İletişim Teknolojisi Araçlarını Kullanmalarının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET,YETKİN NİHAT,DOĞAN MEDİNE,ERK EMRULLAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.09.2020
Basım Tarihi :19.09.2020
Bildiri Adı : The İnvestigation of the use of formative feedback with ict in mathematics classroom
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞİMŞEK ÖMER,ZENGİN YILMAZ,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.05.2018
Basım Tarihi :28.04.2018
Bildiri Adı : Matematik Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmede Kahoot! ve Plickers Kullanımına İlişkin Görüşleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ZENGİN YILMAZ, BARS MEHMET, ŞİMŞEK ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.05.2017
Basım Tarihi :24.05.2017
Bildiri Adı : Matematik Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmede Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET, ŞİMŞEK ÖMER, ZENGİN YILMAZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.05.2017
Basım Tarihi :19.05.2017
Bildiri Adı : Using Kahoot! and Plickers in Assessment and Evaluation Process in Mathematics
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞİMŞEK ÖMER,BARS MEHMET,ZENGİN YILMAZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.04.2017
Basım Tarihi :23.04.2017
Bildiri Adı : Orta Öğretim Öğrencilerinin Matematik Umut Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.10.2016
Basım Tarihi :27.10.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Bazı Öz Yeterlik Alanları Arasındaki İlişki
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ORAL BEHÇET,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.10.2016
Basım Tarihi :27.10.2016
Bildiri Adı : The Effect of Geogebra Software On Pre Service Teachers Views About Mathematics Hopelessness
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ZENGİN YILMAZ,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.08.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.08.2016
Basım Tarihi :02.08.2016
Bildiri Adı : The Views of Pre Service Teachers About Their Professional Self Efficacy in a Dynamic Learning Environment
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET,ZENGİN YILMAZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.08.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.08.2016
Basım Tarihi :02.08.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalıkları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Bazı Öz Yeterlik Alanları Arasındaki İlişki
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET,ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.06.2016
Basım Tarihi :30.05.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Üniversiteye Yabancılaşma Düzeyleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET,KARABIYIK Hüseyin
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.06.2016
Basım Tarihi :30.05.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalıkları ile çoklu Zeka Alanları Arasındaki ilişki
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BARS MEHMET,ORAL BEHÇET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.04.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.04.2016
Basım Tarihi :21.04.2016
Bildiri Adı : Evaluating The Renewed 1st Grade Curriculum According To The Teachers Views
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YILDIRIM İBRAHİM,KARA KEVSER,TURAN ÖZPOLAT ESEN,BARS MEHMET,KARAKOÇ BERNA,BAYRAK KENAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.06.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.06.2015
Basım Tarihi :10.06.2015
Bildiri Adı : Pedagojik formasyon adaylarının biliş ötesi farkındalık düzeylerine ilşkin algılarının incelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ORAL BEHÇET,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.04.2015
Basım Tarihi :16.04.2015
Bildiri Adı : Matematik Umutsuzluk Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : ÇETİN BAYRAM,BARS MEHMET,BARS Esra
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.10.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.10.2013
Basım Tarihi :01.10.2013
Bildiri Adı : Harmanlanmış Öğrenme Yaklaşımının 10 Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Akademik Başarılarına Etkisi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖNER GÜZİDE,YILDIRIM İBRAHİM,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.10.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.10.2013
Basım Tarihi :01.10.2013
Bildiri Adı : Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Etik Davranışlara Uyma Düzeylerinin Belirlenmesi Diyarbakır ve Elazığ İlleri Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : Mehmet Fatih AYAZ,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.10.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.10.2013
Basım Tarihi :01.10.2013
Bildiri Adı : Türkiye de Öğretmen Yetiştirme ve Okul Deneyimi Araştırmalarının Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ORAL BEHÇET,DAĞLI ABİDİN,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.09.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :10.09.2011
Basım Tarihi :08.09.2011
Bildiri Adı : The Potential Of Student Response Systems In Developing Technological Pedagogical Content Knowledge Of Mathematics Teachers In Context Of Assessment And Evaluation
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞİMŞEK ÖMER,BARS MEHMET,ZENGİN YILMAZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2018
Basım Tarihi :18.04.1918
Bildiri Adı : Teknoloji destekli biçimlendirici değerlendirmenin matematik öğrenme ve öğretme sürecinde uygulanmasına yönelik tasarlanan bir hizmet içi eğitim kursunun değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ZENGİN YILMAZ,ŞİMŞEK ÖMER,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.10.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.10.2018
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 7
Kitap Adı : Aileler ve Eğitimciler İçin Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Konular
Yazar Adı : BARS MEHMET, SÜER SEDEF
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Nobel
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-427-449-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitim Antropolojisi
Yazar Adı : BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : PEGEM AKADEMİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7880-51-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Kitap Adı : Eğitim Hukuku
Yazar Adı : BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-037-060-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim
Yazar Adı : BARS MEHMET,KİNAY İSMAİL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-037-040-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : Eğitimde Ahlak ve Etik
Yazar Adı : BİREL FIRAT KIYAS,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : PEGEM AKADEMİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-241-620-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün-Bugün ve Yarın)
Yazar Adı : ORAL BEHÇET,BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : PEGEM AKADEMİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-241-513-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2018
Kitap Adı : Psikoloji için İstatistiksel Metotlar
Yazar Adı : BARS MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : PEGEM AKADEMİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-569-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2017
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 4
Proje Adı: Matematiksel akıl yürütme becerisini geliştirmeye yönelik teknoloji destekli etkinlik tasarlama
Bitiş Tarihi : 14.04.2022
Proje Konusu : Matematiksel akıl yürütme becerisini geliştirmeye yönelik teknoloji destekli etkinlik tasarlama
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-01-09 09:34:08
Proje Adı: Ölçme ve değerlendirme bağlamında matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesi
Bitiş Tarihi : 27.04.2020
Proje Konusu : Ölçme ve değerlendirme bağlamında matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesi
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-10-03 22:12:08
Proje Adı: Öğretmen Adaylarının Biliş Ötesi Farkındalıkları Öz Yeterlik Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
Bitiş Tarihi : 17.05.2016
Proje Konusu : Bilim ve teknoloji dünyasındaki sürekli değişim bireylerin yeni öğrenmelere ihtiyaç duymasına neden olmaktadır Bireyin sürekli öğrenme ihtiyacı biliş ötesinin önemini artırmıştır Çünkü biliş ötesini artırmaya yönelik adımların öğrenme çıktılarında önemli gelişmelere yol açacağına ilişkin görüşler giderek yaygınlaşmaktadır Paris ve Jacobs 1984 tarafından yapılan araştırmada biliş ötesini geliştirmenin öğrenmede ilerleme ile sonuçlandığı belirlenmiştir Kişinin öğrenme sürecinin farkında olması ve süreçteki eksiklik ve aksaklıkları kontrol ederek yönlendirmesi öğrenmeyi kolaylaştıracağından biliş ötesini geliştirmek büyük önem taşımaktadır Biliş ötesi gelişen bireyler öğrenme biçimlerine ilişkin bilgi sahibi olurlar öğrenme sürecini düzenleyerek daha kolay ve etkili öğrenmeler gerçekleştirebilirler Öğretmenler öğrencilere model olarak onların biliş ötesi farkındalığını ve problem çözme becerilerini geliştirebilirler Bunun için de öncelikle öğretmenlerin biliş ötesi farkındalık düzeylerinin yüksek olması ayrıca problem çözme becerilerinin gelişmiş olması gerekir Biliş ötesi farkındalık düzeyi yüksek problem çözme becerileri gelişmiş ve öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik algısı yüksek öğretmenlerin öğrencilerinin de biliş ötesi farkındalıklarının ve problem çözme becerilerinin yüksek olacağı düşünülmektedir Dolayısıyla öğretmenlerin bu yönleriyle kendilerini geliştirmeleri büyük önem taşımaktadır Bu bakımdan bu araştırmada öğretmen adaylarının biliş ötesi farkındalıkları öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik düzeyleri ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır Bu amaç doğrultusunda hazırlanan Kişisel Bilgi Formu Biliş ötesi farkındalık ölçeğ Öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik algı ölçeği ve Problem çözme envanteri 2014 2015 eğitim ve öğretim yılı bahar yarıyılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi nde eğitime devam eden son sınıf öğrencileri ve pedagojik formasyon eğitimi alan 1475 öğretmen adayına uygulanarak veri toplanmıştır Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının biliş ötesi farkındalık düzeyleri öz yeterlik algıları ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarının hem birbiriyle olan ilişkisi hem de etkilendikleri bazı değişkenler tespit edilerek bu tespitler ışığında öğretmen eğitiminin niteliğini artıracak uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-10-16 15:20:22
Proje Adı: 4 4 4 Değişikliğine Paralel Olarak İlkokul ve Ortaokul Kademelerinde Yapısal Değişiklik ve Program Uyumu
Bitiş Tarihi : 29.04.2015
Proje Konusu : Bu çalıştayın amacı 4 4 4 Değişikliğine Paralel Olarak İlkokul Ve Ortaokul Bölümlerinde Yaşanan Yapısal Değişiklikleri ve bu değişikliklerin programla uyumunu incelemektir Bu amaç doğrultusunda ülkemizde mevcut eğitim fakültelerinin dekanlarının görüşleri alınarak çalıştay konusu belirlenmiştir
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-10-23 11:14:20
Bilimsel Faaliyetler
Yayın Adı : Eğitimde Ahlak ve Etik
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Başlama Tarihi :01.02.2019
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Eğitim Programları ve Öğretim
Güncelleme Tarihi : 2022-10-20 09:54:15