Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 07:48:14
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 02.07.2025 07:48:14
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ GONCA ÇAKMAK
- E-posta: gcakmak@dicle.edu.tr
- Bağlı Birimi : FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
- İş Tel (Dahili): +90 (412) 241 10 00 / -
- Web Adresi: -
- Adres: -

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2010 - 2016
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Bilgisayar destekli kavramsal değişim metinlerinin fen bilimleri dersinde öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi
Yüksek Lisans
2005 - 2009
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Altıncı sınıfta yer alan bazı temel kimya kavramlarının öğretimine yönelik hazırlanan yapılandırmacı temelli materyallerin etkililiğinin araştırılması
Lisans
2002 - 2005
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2019 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2010 -
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Erasmus Koordinatörü
- 2015 - 2019
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
- 2015 - 2019
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- Farabi Koordinatörü
- 2015 - 2019
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Yer bilimi konularıyla ilgili iki aşamalı teşhis testi geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ERDAL BAKIŞLI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri fen öğretim programlarının karşılaştırılması
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
- İREM TANRİVERDİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- İngiltere ve Türkiye'nin fen öğretim programlarının karşılaştırılması
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ŞEYHMUS ARSLAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Görme engelli ortaokullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- EMİNE DUMAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Görme engelli ortaokullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar
- Dicle Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- EMİNE DUMAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
Dersler
VERİLEN DERSLER
fen öğretim programları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
öğretmenlik uygulaması,2019-2020,Lisans (Türkçe)
fen bilgisi eğitiminde kavram yanılgıları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
eğitimde drama,2019-2020,Lisans (Türkçe)
fen bilgisi eğitimi çalışmalarının sonuçlarının değerlendirilmesi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
öğretim teknolojileri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı,2018-2019,Lisans (Türkçe)
okul deneyimi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
eğitimde drama,2018-2019,Lisans (Türkçe)
öğretmenlik uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)
öğretmenlik uygulaması,2017-2018,Lisans (Türkçe)
genel kimya lab II,2017-2018,Lisans (Türkçe)
genel kimya lab. I,2017-2018,Lisans (Türkçe)
okul deneyimi,2017-2018,Lisans (Türkçe)
öğretmenlik uygulaması,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Fiziksel bilimler konu alanına göre Türkiye’nin TIMSS 2011’de yayınlanan 4. sınıf fen sorularının değerlendirilmesi.
Dergi Adı : Ziya Gökalp EğitimFakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Fen Bilimleri Dersinde Kullanılan Oyunlaştırma Etkinliğinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1305-0050
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Research on the Validity and Reliability of the Attitude Scale of Fifth-Grade Students to the Subject of Science
Dergi Adı : Middle East Journal of Education
Cilt : 3
ISSN : 2536-5320
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : The Assessment of The Competencies of Technological Pedagogical Content Knowledge of Prospective Teachers in Terms of Some Variables
Dergi Adı : Turkish Journal of Educational Studies
Cilt : 1
ISSN : 2458-8210
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Evaluation of 4th Grade Science and Technology Course Book with Readability Formulas: The Case of Exploring and Knowing the World of Living Creatures
Dergi Adı : Turkish Journal of Educational Studies
Cilt : 1
ISSN : 2458-8210
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : 444 Eğitim Sisteminde Sınıf Öğretmenleri ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eğitim Durumlarını Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi
Dergi Adı : Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 27
ISSN : 1301-3416
Yayın Tarihi : 2014
Bildiri Adı : Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleridersine yönelik STEM’xxe karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA,GÜZEL REMZİYE,OCAK YUSUF SELİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.12.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.12.2018
Basım Tarihi :30.12.2018
Bildiri Adı : Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA,ASİLTÜRK EROL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.04.2018
Basım Tarihi :30.06.2018
Bildiri Adı : TIMSS 2011’de Yayınlanan 8. Sınıf Fen Bilimleri Sorularının Fizik Konu Alanlarına Göre Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.04.2018
Basım Tarihi :30.06.2018
Bildiri Adı : Türkiye’nin TIMSS 2015’de Yayınlanan 4. Sınıf Fen Bilimleri Sorularının Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.03.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.03.2018
Basım Tarihi :23.03.2018
Bildiri Adı : Fiziksel Bilimler Konu Alanına Göre Türkiye’nin TIMSS 2011’de Yayınlanan 4. Sınıf Fen Bilimleri Sorularının Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.03.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.03.2018
Basım Tarihi :23.03.2018
Bildiri Adı : TIMSS 2011’de Yayınlanan 8. Sınıf Fen Sorularının Kimya Konu Alanlarına Göre Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜZEL REMZİYE,ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.09.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.09.2017
Basım Tarihi :09.10.2017
Bildiri Adı : TIMSS 2011’ de Yayınlanan 4. Sınıf Fen Sorularının TIMSS 2011 Konu Alanlarına Göre Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.05.2017
Basım Tarihi :15.06.2017
Bildiri Adı : Assessment of the Eight Grade Science Questions Published in TIMSS 2011 According to Subject Areas of TIMSS 2011: Case of Turkey
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.04.2017
Basım Tarihi :25.04.2017
Bildiri Adı : TIMSS 2007’ de Yayınlanan 8. Sınıf Fen Sorularının TIMSS 2007 Öğrenme Alanlarına Göre Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.09.2016
Basım Tarihi :02.10.2016
Bildiri Adı : Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulama Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullandıkları Öğretim Stratejilerini Ölçmeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA,ASİLTÜRK EROL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.09.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.09.2014
Basım Tarihi :05.10.2014
Bildiri Adı : Competencies of Technological Pedagogical Content Knowledge of Prospective teachers in the Departments of Social Studies, Science Technology Primary Matematics and Turkish Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA,ASİLTÜRK EROL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.10.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.10.2013
Basım Tarihi :01.09.2013
Bildiri Adı : Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullandıkları Öğretim Stratejileri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA,ASİLTÜRK EROL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.05.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.05.2013
Basım Tarihi :02.06.2013
Bildiri Adı : 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının Okunabilirlik Formülleriyle Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK GONCA,HİĞDE EMRAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.05.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.05.2012
Basım Tarihi :03.06.2012
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 1
Kitap Adı : Küreselleşen Dünyada Eğitim
Yazar Adı : ÇAKMAK GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : pegem
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-318-798-1
Basım Türü :Elektronik
YIL :2017
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 2
Proje Adı: DÜBAP ZGEF.19.001 “Dördüncü Uluslararası Kemometri veUygulamalarında Yeni Eğilimler Konferansı (NTCA-2019)” Çalıştay Projesi
Bitiş Tarihi : 05.08.2019
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2019-12-31 10:42:13
Proje Adı: TÜBİTAK 118B626, “Hayallerine Bilimle Işık Tut” TÜBİTAK 4007 BilimŞenliği Projesi
Bitiş Tarihi : 30.12.2018
Proje Konusu :
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : Diğer (Ulusal)
Güncelleme Tarihi : 2019-12-31 10:43:50
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2018-01-09 17:22:07